Monday, September 04, 2006

Stadig gravid!

Spirren har endnu ikke valgt at komme ud til os.
Den har dog været på spring nogle gange siden sidste indlæg. Faktisk har jeg haft veer og opstart igen fredag nat og Lørdag nat. Men endnu en gang gik det hele i sig selv igen.

Hun har ikke været så aktiv siden Fredag, som hun plejer. Ydeligere havde jeg igår ondt i maven og begyndende veer om morgenen. Derfor ringede vi endnu en gang til fødeafdelingen. Jeg var bekymret og kunne mærke, at jeg havde brug for at få det hele tjekket.
De synes også, at vi skulle komme ind og få kørt en strimmel og blive undersøgt, så det gjorde vi igår aftes.

Spirren havde det rigtig godt sov dog det meste af tiden :-)
Jeg havde stadigvæk kun åbnet mig 1 cm, men til gengæld var der kun en ½ cm af livemodermunden tilbage. Så det går den rigtige vej vist bare lidt langsomt.
Sent i aftes havde jeg blod i trusserne. Først tænkte vi, at det kunne være tegnblødning og blev lidt glade, for så ville fødslen ikke være langt væk. Men det var kun det, og da vi gik i seng, regnede vi med, det stammede fra den indvendige undersøgelse.

Men her i dag er det begyndt igen. Dog meget minimalt men alligevel.
Så endnu en gang er der jo bare at vente........

8 comments:

Anonymous said...

Tro mig... jeg ved godt, at det er sindssygt svært at væbne sig med tålmodighed og man får langsomt lyst til at slå fortænderne ud på dem, der siger sådan.

Sandheden er bare den, at man i princippet kan gå fulde 42 uger og at man som førstegangsfødende nok skal regne med at det så også bliver sådan.

Sådan var det også med min første graviditet. Jeg var ved at blive åndssvag og tiden gik og alt gik bare langsomt og til sidst jeg så tilmed også sat i gang.

Spirren skal nok komme. Det er jeg faktisk ret så sikker på... indtil da må du nyde tiden uden.

En ting: Gå ud og spis en middag, det behøver ikke være noget ekstra ordinært, men bare jer to... det vil være en aften I kan leve længe på så snart Spirren er født.

Kram

Solsikke said...

Hvor er det bare spændende! Jeg håber, at ventetiden snart er overstået, og I står med den lille ny i armene.

Stort knus og held og lykke,
Solsikke

Anonymous said...

Er det ikke den såkaldte tegnblødning du har nu?

Lone 40+3............

QVINDEN said...

Følger med spænding udviklingen - og glæder mig til du kan byde dit barn velkommen til verden. Det er stort!

Spirren said...

@Frederikke Uhm er lige kommet hjem efter en dejlig og hyggelig tur på resturant bare mig og manden:-)

@Lone jo det er tegnblødning nu, men der kan jo desværre godt gå adskillige dage stadigvæk.....

Anonymous said...

Jeg kan kun sige een ting: Hvil dig alt det du kan... ventetiden er nu til at blive sindsyg af.

Mette said...

Søde jeg var blevet mere bekymret hvis din overskrift hed "gravid igen";)
Held og lykke

Anonymous said...

Godt at I fik noget at spise!

Er du ved at føde nu? Hvis ikke så må jeg lige hurtigt indskyde: Du er simpelt hen nødt til at skrive hver eneste dag, hvis du ikke lige er i gang med at føde for ellers tænker jeg, at nu er den der vist...

Og så til LONE: Sig mig... skulle du ikke føde i fredags? ;)