Tuesday, October 23, 2007

Falde i søvn i egen seng del 2

Så er trolden kommet ovenpå igen efter sin lungebetændelse, og vi har puttet ham i egen seng her til aften.
Det var præcis lige så hårdt omend ikke mere, som det var sidate gang. Endnu en gang græd han bare hjerteskærende i en halv time og rejste sig op hurtigere, end vi kunne nå ud af døren. Vi sad i sofaen og holdte hænder, mens vi talte om, hvor hårdt det var at høre ham være så ulykkelig. Vi var MEGET tæt på at tage ham op og gå rundt med ham. Men holdte det istedet ud og mindede hinanden om, at sidste gang tod det 1½ time den første dag. Efter den første halve time, begyndte han så småt at have sekundpauser uden gråd, men rejste sig stadig op hver gang, vi lagde ham ned. Til sidst var han meget træt og virkede udmattet eller ihvertfald træt.
Jeg prøvede mange gange at ae ham på ryggen, efter jeg havde lagt ham ned men uden held. Efter 50 minutter lykkedes det mig at lægge ham ned og ae ham på ryggen, hvorefter han blev liggende. Der gik 1 minut, så snorkede den stakkels lille fyr.

Puha nu er den første aften heldigvis overstået.

10 comments:

Frøkenhat said...

De ku jeg bare ikke klare, det er jeg sikker på. Du er sej. Håber du snart kan fortælle om rolige aftener og sovende Trold. Hvordan klarer han i øvrigt nætterne, når han falder grædende i søvn?

Anonymous said...

Jeg har osse måttet indse at det ikke er vejen for mig. Jeg spekulrer også på om søvnen er ok, når man går grædende i seng. Hvad er din vurdering?

Anonymous said...

Frøkenhat og Rikke@: jeg håber, I har misforstået mig, han græder sig jo ikke i søvn på den måde. Vi er der jo med ham i det (får helt dårlig samvittighed) Mon det er sådan jeg har beskevt det????

Men han vågnede ikke en eneste gang, efter ha blev puttet, og har ligelede sovet uden at være ågen til klokken var 6 imorges, da jeg stod op. Ellers tror jeg godt han kunn ehave sovet længere.

Har lige læst indlægget igen, og jeg kan se, at jeg slet ikke har skrevet eller nævt alle de 1000 gange, vi var inde hos ham. Men altså det var vi, det var samme fremgangsmåde som sidste gang.
Jeg ville aldrig kunne byde ham at falde gædende i søvn på den måde!
Hmn mon det var sådan i havde opfattet det????

Frøkenhat said...

Jeg er helt sikker på, at du ikke lader Trolden ligge alene og græde uden at hjælpe ham igennem. Selvfølgelig gør du ikke det. Men jeg har da nok læst det som en lidt "hårdere" linje, end det er i praksis.

Håber dog ikke, du hørte noget anklagende i mit spørgsmål. Det var bare ment sådan helt åbent og ærligt - jeg synes nemlig altid, at Bøllehatten får en meget urolig søvn, når hun har grædt meget lige inden nattesøvnen. Men det er jo formetlig, fordi der er noget, som generer hende og ikke bare fordi hun har grædt...

Mette said...

Åh jeg mindes Amalie... Hun SKREG - vi gik ind hvert andet minut... På anden eller tredie dagen måtte jeg gå en tur - og hun sov fredfyldt da jeg kom tilbage igen... Det tog 4-5 aftener så havde hun lært at falde i søvn selv, men hver gang at hun var syg så avr der selvfølgelig tilbagefald men det tog så bare en aften eller to (uden megen gråd) så var hun tilbage!
Keep going - for os var det også den rigtige vej - jeg elsker mine børn men jeg har brug for at få min aften for mig selv og vil ikke bruge tid på at sidde der i mørket og vente på at de sover - tænk når man har 2 som vi har...

Spirren said...

Frøkenhat@: Nej selvfølgelig ikke :-)

Spirren said...

Mette@: Har du beskrevet noget om det nogen steder på hjemmesidden???

Mette said...

Nej, fordi på Amalies første hjemmeside er der kun billeder og meget lidt tekst. Såe desværre...
Men spørg endelig - du må også gerne sende en mail - jeg kan da huske lidt fra dengang:)

Anonymous said...

mette@:tak for den mulighed:-)

Anonymous said...

mette@:tak for den mulighed:-)