Thursday, October 25, 2007

Tredje aften

er overstået med det nye putteritual, og det er jeg rigtig glad for.
Aftenen igår var bestemt ikke bedre end den første, men sådan var det vist også sidste gang, formentlig fordi, han vidste hvad der skulle ske. Faktisk synes jeg, han græd flere tåre end gråd.
Vi har en dreng, der ikke giver op så let, og det er vel i grunden slet ikke dårligt! 50 minutter tog det. Til gengæld har han igen sovet hele natten.

Her til aften har gråden ændret sig mere brok end gråd og med mange pauser uden gråd eller brok. Det er en enorm lettelse. Ydeligere kunne vi også ligge ham ned her til aften, og han blev liggende og stoppede hurtigere med at græde. Enkelte gange, når jeg kom derind for at ligge ham ned, lagde han sig selv ned sødt og rigtig godt gået af min dejlige trold og hans mor og far:-)
½ time tog det idag, jeg er vist blevet bedre til at holde gråden ud, men det gør ikke mindrte ondt at skulle gennemføre...

3 comments:

Monja said...

Hej M.S

Dejligt at høre at det så hurtigt går fremad. Jeg vil også lige bakke dig lidt op angående din metode, for jeg kan se at mange synes den er lidt hård (inklusiv mig :-). Først, vi har brugt den tidligere til Magni med stor succes, men fulgte ikke op på det og lidt efter lidt måtte vi igen sidde hos ham. Desuden tror jeg vi vil prøve igen hvis det ikke er blevet bedre når vi har afleveret vores phd afhandlinger. For det andet blev denne metode anbefalet af min sundhedsplejerske, fordi børn der falder i søvn selv faktisk sover bedre om natten. De vågner ikke op og forventer at mor eller far stadig er der, men kan roligt falde i søvn igen. Det vigtige i denne metode er jo netop som du selv siger at barnet ved at man er der for det. Held og lykke, du og Trolden er sikkert dem af os som får den bedste nattesøvn.

Anonymous said...

monja@: Tak for opbakningen, den er guld værd:-) Sjovt nok så har han faktisk slet ikke været vågen om natten, siden vi begyndte på denne måde. Jo en gang i nat, fordi han ikke kunne finde sutten. Men der kunne jeg bare give ham den, og så faldt han i søvn igen.
Ydeligere har han været en MEGET glad og MEGET tilfreds dreng, de sidste to dage. Han er nu altid tilfreds og glad, men det har været rigtig meget de sidste to dage. Så jeg tror på din sundhedsplejeske.

Frøkenhat said...

Hvordan går det nu - har I fået nogle rolige aftener?