Wednesday, December 06, 2006

Gymnastik og zoneterapi

Jeg er startet til i form efter fødslen gymnastik, tror jeg nok det hedder.
Jeg har været afsted en gang, og jeg må indrømme, at jeg ikke havde de helt store forventninger til det. Men jeg blev meget overrasket, jeg fik faktisk meget sved på panden, og jeg er glad for, at jeg fik tilmeldt mig.
Jeg har selvfølgelig slet ikke slankekur i tankerne. Mit udgangspunkt er ikke kilomæssigt, men at jeg kan komme tilbage i mine gamle bukser. Jeg kan også være i et par af dem igen, men slet ikke alle sammen. Det der irreterer mig mest er, at jeg helle ikke kan være i mine bluser, fra før jeg blev gravid. Mine (bryster) er simpelthen vokset rigtig meget.
Hvad faen gør man, når man ikke en gang kan passe en L ? Vælger jeg xl bliver den for stor på resten af overkroppen.

Jeg kan ikke helt huske, om jeg har nævnt det før. Men trolden har haft lidt svært ved at komme af med afføring. Forrige gang gik der 15 dage, og der havde vi enda givet ham laktulose i tre dage! Sundhedsplejesken siger det er ok, da der ikke re affaldsstoffer i modermælken, så han har ikke behov for at komme af med noget. Men altså det må jo for pokker da ophobe sig et eller andet sted i kroppen på ham???
Når men ihvertfald valgt vi herhjemme at bruge noget zoneterapi på ham. Og nu har han efter 4 gange behandling haft afføring efter en uge helt af sig selv.
Ja tænk at en lorteble kan skabe så meget bejestring i det lille hjem. Men når man har haft en lille dreng, der ligner en, der har ondt efter mange dage uden afføring, så kommer begejstringen altså helt af sig selv :-)
Ydeligere har jeg faktisk også talt med zoneterapeuten om min kost, og om han får det fedt, han skal have. Det gjorde ham umiddelbart ikke, da jeg stort set ikke spiste noget fedt åbenbart. Så nu indtager jeg daglig en spiseskefuld olie Udo`s choice. Den indeholder alle de fedtsyrer, man har brug for. Den skulle efter sigende også have stor effekt på de børn, der vågner meget eller er meget urolige!
Er der nogen af Jer, der kender den eller har efaring med den???

6 comments:

Anonymous said...

Jeg spiste Udo`s choice som en af de der 1000 ting der skulle være gode for at blive gravid. Det virkede ikke, men jeg tog heller ikke skade ;-)

Men jeg tror at det er rigtigt godt at du får nogen gode fedtstoffer til at lave mælk af og så vidt jeg husker er det primært de flerumættede der er i Udos?

Mht vægten, så har jeg ingen gode råd, for kiloen raselde af mig så snart jeg havde født. Nu har indhentet lidt af dem igen, så denne jul vil jeg ikke vælte mig i al sulemaden.

Vent med at slanke dig til du stopper amningen!

Spirren said...

@Rikke: Jeg slanker mig heller ikke, jeg sørger for eksempel bare for at komme ud at gå hver dag os spise lidt mere grønt:-)

Mette said...

Tja, bluser...
Mine "forlygter" er også store - men det er mine hofter også og bruger derofr en XL - men de er aaaaaaaalt for lange til mine arme - jeg er jo bare 160 høj, så de bliver lagt op (hvis jeg orker ellers er der opslag på...)

Ja, lortebleer kan være guld værd. Johanna har også meget hård afføring og der er tit kun gevinst hver 2-3 dag... Vi har prøvet mange ting, er gået over til sveskemos (hjemmelavet), som gør hendes afføring mere lind.

Snowie said...

Husk, at Udo's Choice ikke må opvarmes - hvis du skulle blive fristet til at stege i det eller noget...

Venlig hilsen

En anden zoneterapeut ;-)

Anonymous said...

Med hensyn til afføringen, så er den god nok - så længe bettefyren er på modermælk, så behøver han ikke skide i bleen hver dag, og viser han ikke tegn på ubehag eller hård mave, så synes jeg umiddelbart ikke, at du skal gøre mere ved det.

Det kommer sgu nok helt automatisk, når tid er :)

Solsikke said...

Sjovt som man kan blive helt begejstret over bleernes indhold... Livet som mor er på nogle områder noget anderledes end forventet ;-)