Monday, December 04, 2006

Guldbleen


Tak for jeres forslag og gode råd.

Efter at have prøvet de omtalte bleer, dog med undtagelse af minirisk`, prøvede jeg til sidst Pampers Active Fit, og den har bestået testen herhjemme. I morges var der ingen våd natdragt. Ydeligere bestod den også lige lorteprøven, ja grimt sprog jeg ved det godt, men altså alt blev inde i bleen, istedet for at være op ad ryggen og ned af benene.


Jeg var gået en blestørelse op i Libero`, men det havde ingen effekt med sig her, og Rikke det var med tissetrolden nedad :-)


Nu har det også fungeret med mælken her til aften. Vi havde som føromtalt nogle hæslige aftener med skrål. Jeg drak meget i løbet af dagen, jeg ved ikke, om det er det, der har gjort en forskel. Samtidig fik han mad lidt før, end han plejer for at undgå, at han blev så sulten.

Måske er han bare ved at øge min mælkeproduktion, som frederikke beskriver det?

10 comments:

Mette said...

Godmorgen! Ja, her står vi tidligt op - eller Johanna hiver én af os andre med op... SUK!!! Den var 4.50 i dag...

Dejligt I har fundet en "guld-ble" - Amalie havde vi ingen problemer med, men med Johanna måtte vi også prøve os frem - mest fordi hun sked bagud - lækkert, lækkert... Og fik krystaller i numsen af visse bleer... I lang tid brugte vi Coop's - i str. større end den hun skulle have, men nu bruger vi bare dem fra Netto.

Har du prøvet at drikke 1-2-3 nisseøl om dagen - det siges at de skulle give godt med mælk - jeg drak 2 om dagen i et par måneder!

Må smutte - Johanna hiver i mig, morgenmaden trækker...

Spirren said...

@Mette: Godt trolden ikke har de sovevaner herhjemme, som Johanna har, så var hans mor vist gået fra hinanden :-)

Har været på udkik efter de nisseøl, skal bare llige have fundet en forhandler. Vi skal til julefrokost om et par uger, måske skulle jeg tage nisseøl med :-)

Anonymous said...

Nisseøl kan fåes i alle supermarkeder. De hedder f.eks. KB hvidtøl. De er super for øgning af mælkeproduktionen. Det er dejlig chokolade og nougat også. God fornøjelse og husk, slankekur er noget man snupper når amingen er slut. Ellers ryger mælken.

Spirren said...

@anonyme: Det er vel kun, hvis man gå på en sådan ritig slankekur Ik???
Hvorfor stopper mælken egentlig, hvis man går på slankekur??

Spirren said...
This comment has been removed by the author.
Spirren said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Altså det med mælkeproduktionen lyder plausibelt.
Jeg drak også KB hvidtøl mens jeg ammede og synes også, at det havde en god effekt - men der helt klart delte meninger på området.
Det med slankekur og amning, så tænk på din krop som en kæmpe fabrik, der er i gang med en super stor ordrer (amning) og så er det bare vigtigt, at der er råmateriale nok (noget i depoterne at tage af).
Spist sundt og fornuftigt og med måde. Spis når du er sulten og drik for himlens skyld rigeligt... hele døgnet.

Anonymous said...

Ok, Bilka har i denne uge 3 pakker Pampers Active Fit for 209kr, spares hvor der spares kan :-)

Lone

Monja said...

Ih altså M.S, jeg læser altså trofast med på din side, men overskuddet har ikke været til det helt store.

Jeg har et par gange oplevet et såkaldt appetitspring (vist ved 3 og 5 mdr.). Det var superhårdt. I ca. 10 dages tid lavede jeg næsten ikke andet end at amme (selvom et appetitspring normalt kun varer et par dage ifølge diverse bøger). Jeg drak også hvidtøl, når det virkelig kneb med mælken, og så drak jeg også ammete og rigeligt med vand.

Jeg ammer stadig, men giver grød eller mos to gange dagligt. Skemad er altså også noget af et cirkus du kan glæde dig til :-)

Godt du fandt en brugbar ble. Heldigvis har vores ikke haft problemer af den art. Kun lidt tisse-uheld mellem ble-størrelse-skift.

Mange knus fra Monja

Anonymous said...

Hej Igen
Mælken stopper nødvendigvis heller ikke helt under en slankekur og alle kvinder er forskellige. Hvis du ikke havde oplevet et dyk i mælkemængden, ville jeg ikke foreslå mere fedt. Men som udgangspunkt skal kroppen bruge rigtig meget ekstra fedt, for at danne mælk. Forresten er det ikke alle kvinder, der kan omdanne kropsfedtet til mælkeproduktionen, og den gruppe af kvinder må så sørge for at få fedt i kosten. Det gælder både om man er slank eller kraftig. Derfor er det til dels en skrøne, at man kan tabe sig af at amme. Nogle rasler kiloerne af uanset hvad de gør, andre må vente til amningen er slut. Og helt oprigtigt - man kan jo også sagtens vente med den kur, når man har kæmpet så hårdt for at få et barn. Jeg syntes det var et lille offer, at have dellerne et par måneder ekstra.
Ammethé er også rigtig godt, ligesom kamillethé. Det er også nemmere at få drukket en masse hvis man varierer det lidt.
Held og lykke med det, og husk at nyde amningen. Man savner det helt vildt, når det er slut.