Thursday, November 30, 2006

Mælk nok?

Der går godt nok lidt lang tid mellem mine opdateringer, sådan er det åbenbart nogen gange.
Men altså her går det stadig godt med min lille troldunge:-)
Han tager vildt meget på. Nu er han oppe på de 7 kg og ikke fyldt tre måneder! Jer er lidt spændt på, hvad sundhedsplejesken måler og vejer ham til om 14 dage.
I betragtning af vægten skulle modermælken jo fungerer perfekt. Det gør den egentlig også. Men de sidste to aftener har vi måttet give ham lidt erstatning i flaske.
Mest er det nok fordi, han når at blive sulten, og så bliver han MEGET gal og bare skriger MEGET højt, når ikke den løber til med det samme. Men jeg kan jo ikke trylle og sidst på aftenen, kræver det altså at han sutter i et lille minuts tid, før mælken kommer.

Jeg ved ikke helt hvorfor det lige er sådan. Jeg har jo haft mælk i overflod indtil nu, og har det også på alle andre tidspunkter i døgnet.
Kan det være fordi, jeg ikke får nok at drikke???

Så er jeg ydeligere ved at blive skør. Han tisser igennem samtlige bleer, vi prøver. Jeg ved ikke, hvilke der snart kan holde ham tør, og hvor han ikke tisser igennem???

7 comments:

Anonymous said...

Sådan er det jo altså om aftenen. Og så er din lille dreng ved at være så stor at han er ved at få sin egen mening om tingene. Hold fast hvor kan jeg huske det. Jeg kunne nå at svede tran inden mælken løb til og ungen bare skreg og skreg.

Det vigtige er at du ikke kommer ind i en ond cirkel så nedløbsrefleksen begynder at svigte (altså der hvor man sidder og er nervøs for om mælken vil løbe, og så vil den bare ikke). Slap af så godt du kan, du kan evt malke lidt ud først for at sætte tingene i gang. Alternativt kan man få en næsespray hos lægen der indeholder det aktive stof der får nedløbsrefleksen igang.

Kender du forresten ammerådgivningen? Der kan man få gratis råd helt anonymt. De er rigtigt gode!

Anonymous said...

Min Gustav på 10uger er flaskebarn, så MHT amning kan jeg ikke hjælpe.
Bleer, efter at ha prøvet alle mærker, og skiftet tøj 5 gange om dagen, fandt jeg den rigtige ble : Pampers Active Fit, hedder dem den går ligesom lidt op af ryggen, og ´holder tæt .

Anonymous said...

Her var Huggies bleer svaret for os.

Da Gustav var omkring 10 uger, vejede han ca. 6 kg og var midt i appetitspring, der betød at jeg havde en følelse af, at han var kronisk sulten, men sandheden var den, at han i gang med at øge min mælkeproduktion.

:)

Anonymous said...

Lige lidt råd mht. bleer fra mor til tre (heraf to drenge, der også tissede igennem og blevvåd på siden?? - mærkelig nok har pigen ikke tisset igennem en eneste gang.) Nå, men enten gå en blestr. op - også selvom vægten måske ikke svarer til hvad der står på blepakken, eller brug Huggies, som var det eneste der duede her. Endelig kan man altså hvis det er helt galt tage to bleer på. Lyder måske voldsomt, men bedre end at skifte hele molevitten kl. lort fordi det er vådt!

Anonymous said...

Orv ja... som "Anonymous" skriver: Gå en blestørrelse op.

Sådan er det her. Huggies og så bleerne lidt større end normalt.

Anonymous said...

Jeg stemmer i mht bleerne: en størrelse op! ...husker du forresten af vende hans tissemand nedad?

Anonymous said...

hehe jeg er helt ude af trit!
-det er såååå længe siden
- og tissern´nedad og alt muligt... sådan var det jo ikke med en tøs...men jeg har HØRT at det r vigtigt ;o)

Bleerne er en jungle...noget dur til nogle og nogle ikke osv.
-vi havde stor succes med VIbelle fra Aldi....og meget lidt succes med Libero og Pampers
-Minirisk var osse gode

-men nu hedder de sikkert noget helt andet....

Mht. mælken så er det bare ALT for langt tilbage...men jeg mener at jeg med tiden udviklede en vis immunitet (og døvhed) for skrigeriet og undgik panikken...


GitteK