Wednesday, December 20, 2006

3 måneder

Dengang jeg lige havde født min lille trold, ville jeg gøre alt for at kunne sætte tiden i står. Jeg troede ikke, at jeg ville kunne elske min søn højere, end jeg gjorde på barselsgangen.
Men virkeligheden er en helt anden. For hver dag der går jo mere elsker jeg mit lille barn. Tænk at man kan elske så betingningsløst, det er i sig selv fantastisk at opleve.

Han er nu blevet de tre måneder, og er blevet et lillle selvstændigt menneske, der kan give feedback i en relation. han er ved at lære sin egen stemme at kende, som forgå gennem meget høje lyde og grne skrig i et højt toneleje:-)
Så tager han nu ud efter tingne og vil gerne holde dem i hånden.
Han er også meget glad for at stå på sine små ben.
Han er også ved at finde ud af, at han selv kan få os til at komme hen til ham ved for eksempel gråd.

Efter små 14 dage på hvidtøl går det godt med amningen, og vi har heller ikke de stressede situationer mere om aftenen. Måske er jeg også bare blevet bedre til at lukke af, hvis han starter skrigeriet!

Jeg er så glad i år, og det er mange år siden, jeg har glædet mig så intenst til at skulle holde juleaften, der er en dejlig ro inden i mig.

Samtidig ved jeg, at der er en del derude, der sidder med en sorg og et stort hul i maven og det store ønske om et barn at holde jul for. Selvom julen er anderledes for mig i år, kan jeg godt huske smerten, og jeg tænker meget på Jer og ville ønske, at jeg kunne opfylde Jeres ønsker.
Jeg håber, I finder noget godt at kunne holde fast i her i den sværre tid.


Til sidst vil jeg egentlig bare ønske Jer alle en glædelig Jul.

7 comments:

Monja said...

Glædelig jul M.S.

Det er dejligt at høre, at det går så godt både med både amningen og den lille fyr.

Jeg har det også meget ambivalent med julen i år. Jeg glæder mig til at holde jul med mine små unger, men jeg tænker også på dem, som ikke har fået deres ønske opfyldt endnu og som stadig kæmper med barnløsheden. Jeg tænker på mine to veninder, som burde have holdt jul med deres babyer, men som desværre begge aborterede. Jeg tænker også tilbage på de jul, hvor jeg selv stadig var uden et barn. Det fylder meget stadig.

Knus fra Monja

Frøkenhat said...

Glædelig jul til dig og familien!

Anonymous said...

Rigtig glædelig jul til dig og din familie :)

Mette said...

Kære M.

Også et stort og glædeligt ønske om en god jul hos dig! Mindes Amalies første jul - den der lille kødklump som ingenting forstod og som alle svimlede over... NU er det så meget anderledes, for hun forstår ALT!
Men i år er også speciel for os - første jul med Johanna...

Knus Mette

Signe og Jan said...

Glædelig bagjul til dig søde

lykkejægeren said...

Åhhh, hvor må det bare være skønt for dig at opleve den første jul med ønskebarnet - og tænk det bliver kun bedre :-)
Hvor er det stort af dig at du stadig har overskud til at tænke på alle os der længes efter den lykke du selv har opnået.
Rigtig glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår til dig og din lille familie..
Knus

Anonymous said...

Glædelig bagjul!