Wednesday, November 08, 2006

Mødregruppe

Jeg var i mødregruppe igen igår.
Det var egentlig meget rart at mødes igen. Det er nogle rare mennesker, og jeg tror da også, at jeg kan få noget sammen med dem.
Mest er det nok bare fordi mit egentlige behov for at møde nye mennesker ikke er så stort. Men erfaringsmæssigt i forhold til trolden spiller det rigtig godt.

Det slog mig, at jeg endnu en gang kunne opleve andre i samme situation som mig have de selvsamme tanker og følelser omkring det at være blevet mor.
Nok er vi meget forskellige men føleserne og tankerne er meget de samme. Det er vel også det, der er essensen af en mødregruppe?

Vi er 7, den ene mødte godt nok ikke op igår. Men altså syv hvoraf 5 af os er førstegangsfødende. Samtidig er det kun 3 uger mellem det ældste og yngste barn. Trolden ligge lige midt imellem, og der er 3 piger og 4 drenge.
Jeg glæder mig nok mest til at se, om børnene kan få noget ud af det på længere sigt.

1 comment:

lykkejægeren said...

Det er jo altid svært at skulle mødes i en gruppe med en masse man måske ikke har så frygteligt meget til fælles med. - pøvede det selv i min støttegruppe. I har dog én meget stor til fælles og det er jeres guldklumper. Hvis du bare kan finde én eller to du svinger med er du jo rigtig langt. Bare det var mig :-)