Friday, November 03, 2006

7 uger

Jeg fatter ikke, hvordan tiden pludselig kan føles så lidt af den.
Måske er det fordi, man som mor er på hele tiden.
Jeg mener psykisk. Jeg kunne jo uden besvær bruge al min tid på bare at kikke på min lille trold. Specielt når han ligger der i sin vugge og sover, så kan jeg falder fuldstændig i staver. Førhen når andre forældre fortalte mig om sådan en oplevelse, tænkte jeg stille for mig selv, at de måske skulle prøve med en fritidsinteresse i deres liv! Ak ja og nu er jeg der jo selv.
Han er forsat meget mild den gode dreng. De sidste tre nætter har han sover ca. 7 timer fra han blev lagt. Så kommer han ofte over i den store seng og siger godmorgen til sin far, når han står op. Det passer som regl med amningen der. Når så D.D er tagt på arbejde, bliver vi liggende i sengen og godter den, mens vi begge småblunder indimellem.
Ved kvart over 8 tiden står vi op.

Klokken 10 er trolden klar til at sove igen. Han sover rigtig godt i sin barnevogn mellem 2½ og 4 timer.
Han tager gerne 1½ til 2 timer igen om eftermiddagen.
Ak ja han har vist fået nogle sovegener fra sin mor:-)

Han smiler gerne over hele femøren og er så småt begyndt at holde fast i sine tøjdyr og legeting omkring sig.
Han er i løbet af den sidste uge også begyndt at gnide sig i øjnene, når han er træt om aftenen.
Han har en gang imellem haft lidt ondt i maven. Vi tror, det er fordi han "kun" havde (afførring) hver 10 dag. Men nu havde han det igen igår efter 5 dage. Vi håber det fortsætter i den retning. Man kunne tydelig mærke forskel på ham i går aftes.

Så er jeg vist også ved at være tilbage i min "gamle krop" både fyskisk og psykisk. Og alligevel kommer jeg aldrig tilbage. For også her er der sket en stor forandring. Mest i mit hoved vist, det er vist svært for mig at forklare, måske er det nemmere senere hen? Men det er noget med at det før bare var mig og min krop, nu er det mig og min morkrop!!!!!
Ja og med den ændrer (brysterne) sig også. De vokser og vokser. Jeg er mindst gået to størrelser op, mon de kommer tilbage i den gamle størrelse igen, efter jeg en gang ikke ammer mere?????

I næste uge skal vi ud at spise bare manden og jeg. Jeg glæder mig til at kunne pleje og forkæle vores ægteskab. Samtidig har jeg svært ved at forstille mig, at jeg rent faktisk vil kunne nyde det og ikke bare side og spise hurtigt for at komme hjem til guldklumpen igen.

Rigtig god weekend til Jer derude i det lille hvide land......

5 comments:

Anonymous said...

Skønt med sådan en sovetryne!

Når du holder op emd at amme kommer der en periode hvor brysterne pludseligt ligner to teposer - slatne og hængede. Det retter sig heldigvis lidt igen. Men de bliver aldrig helt som før.

Spirren said...

to teposer der også er slatne og hængende - så har jeg jo noget at glæde mig til :-)

Mette said...

Amalie sagde den anden dag: Moar, hvorfor hænger dine bryster nede på maven!
SÅ slemt synes jeg jo ikke det er, men uden bh lige efter badet, ja så var det pigens kommentar:(
Svaret til hende var FORDI DU HAR GNASKET I DEM!!! Stakkels barn - hvis ikke hun var så fræk ville hun have fået dårlig samvittighed.

Dejligt at høre med sovetrynen - gid det var her...

Knus herfra - og tak for din hilsen iøvrigt - må få opdateret en af dagene, men der er bare så meget andet også...

Anonymous said...

Næh intet bliver som før. Lige nu er jeg bare skide misundelig over, at du er på vej tilbage i rette former. Jeg kæmper stadig med en overvægt på 18 kg. Jeg kan bestemt ikke anbefale 2 graviditeter oven i hinanden. Suk!

Det bliver sikkert underligt at gå ud uden baby - men med tiden bliver det nemmere :)

Rigtig god weekend

lykkejægeren said...

Tusinde tak for din hilsen. Hvor er det dejligt at der er nogen der har fundet vej til mon lille nye blog. Jeg kan allerede nu mærke hvor dejligt det er at få fældet sine tanker og følelser ned. Jeg har fundet stor trøst i at læse jeres andres blogs. Det er rart at vide at man ikke er alene og opløftende at det går godt for nogen. Tillykke med guldklumpen...
Kh lykkejægeren