Thursday, September 07, 2006

Update

Ingen fødsel i nat og ingen svar på glukosèbelastningen, for jeg kastede det hele op, lige så hurtigt jeg havde fået det ned!
En venlig læge i nærheden afgjorde heldigvis, at det var bedre at lade mig få den baby ud end at udsætte mig for sådan en omgang til! Dejlig mand.

Jeg ved jo godt, at jeg kun har en mulighed i al det her, og det er at vente.
Men det er svært, og det begynder bare at kunne mærkes nu psykisk.
Hver mogrgen når jeg står op, prøver jeg ikke at fokusere så meget på, om mon det bliver idag. Men det er stort set umuligt, for det er bare det, tankerne kredser sig om nu. Jeg ved ikke, om det ville have været meget nemmere, hvis ikke jeg havde været igang 3 gange. Men det er som at side i det her tog, der er så tæt på målstregen, der mangler lige det sidste stykke, og jeg kan enda se målstregen. Tre gange har toget kørt men kun et lille stykke hver gang.
Jeg aner ikke, hvornår det for alvor har tænkt sig, at køre mig derhen, jeg har bare sådan en ulidelig trang til at hoppe ud od selv skubbe det. Men det kan jeg bare ikke, jeg kan kun side og vente på, at det selv går igang igen. Jeg kan ingenting gøre.
Hvordan skal man andet end blive lidt brugt og slidt op, når det snart har stået på i to uger?????????

Når det så er oven i sådan en dag som idag, hvor jeg har været dårlig og kastet op det meste af dagen på grund af det lortedrik, så gør det bestemt ikke humøret bedre.
Jeg har bare mest lyst til at tude, øv jeg synes ikke, det er sjovt mere......

9 comments:

Anonymous said...

Det er sgu også det mest modbydelige sukkerdrik FØJ! Har dog gennemført 3 gange uden opkast.

Pykisk har jeg det lidt lige som dig, tror bare forskellen ligger i at jeg har en datter på 3år som kræver opmærksomhed, så tiden er der ikke til at tænke SÅÅÅ meget over det.

Ventetiden gør mig nervøs, mest om natten, hvor jeg ikke kan sove pga lægkramper.

Lone 40+6

GitteK said...

Årh nej!
tænkte nok det der sukkermøg ville være skidt for dig :o(

Læg dig på sofaen, fortæl Spiiren at I er klar...
forsøg at tænke positivt!
du er tættere på nu end nogensinde før...og for hvert sekund er du endnu tættere!

Håber du trods alt finder en måde at nyde den allersidste tid indtil det for alvor går løs.

Knus og tanker!

Solsikke said...

Kære MS

Sikke dog en dag. Jeg håber, at dine pinsler snart får en ende, og at tiden vil flyve afsted indtil da.

Husk at passe godt på dig selv og den lille. I har brug for jeres kræfter og de positive tanker. Jeg tror på at I kan klare det, der venter liiiiige om hjørnet!

Stort trøstekram,
Solsikke

Anonymous said...

Måtte også igennem en glukosebelastning mens jeg ventede Gustav; det var en rædselsfuld oplevelse.

Ham den rare doktor sagde han ikke andet end at du ikke skulle have en glukosebelastning mere?

Helt ærligt.

Dybest set så forstår jeg ærlig talt ikke deres "en graviditet kan vare 42 uger". Hvorfor fanden ikke bare sætte det i gang.

Nå skønne... jeg krydser så fingre for dig. Hvornår skal du til undersøgelse igen?

Mette said...

Bare tanker om at skulle drikke sukkerstads for mig til at kaste op... Stakkels dig...
Mange tanker herfra - og igen SPIRRE kom SÅ ud!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

MS, søde. Der måske en som kan hjælpe dig lidt. Du kan prøve amoxa damen. Hun en JM der giver speciel akupunktur der kan sætte fut i en fødsel. Det hjalp ikke for mig, men jeg var overhovedet ikke moden. Tilgengæld kender jeg flere som har opsøgt hende med held. Tjek http://www.amoxa.com/.

Det ER ulideligt. Jeg gik 17 dage over tid og tilsidst er man bare så træt af det hele at man ikke engang længere er bange for at føde (det er måske det gode ved det).

Ellers ingen gode råd. Pås på dig selv!

Spirren said...

Tak for jeres ord og ikke mindst støtte.

Idag er humøret dog lidt bedre end igår, og bedst af alt har jeg ikke kvalme, så får jeg så meget energi igen.

Jeg ved, at min jodemoder er på arbejde i aften. Hun forløste jo hinden i onsdags, og da begyndte jeg at bløde voldsomt. Det var meget, synes hun men ikke unormalt. Hvis det fortsatte ville hun, at vi skulle ringe.
Det aftog hen under aften. Men det har altså blødt meget igen igår og her til morgen, lidt menstrationsagtigt.
Så planen er, at hvis ikke det stopper nu her, så inger vi derind i eftermiddag.
Jeg er nu ikke nervøs, for Spirren er aktiv men alligevel.

@Gitte hmn Spirren høre ikke efter. Jeg fortæller den konstant, at vi er klar:-)
@Frederikke: Næste planlagte undersøgelse er onsdag hos jodemoderen. Ham lægen var bare en tilfældig en, hende kontordamen fandt, og han sagde at blodsukkeret var fint, og at jeg ikke behøvede den omgang igen. desværre ingen snak om igangsættelse.
@Rikke vil lige undersøge hendes hjemmeside.

Frøkenhat said...

Håber fødslen snart er vel overstået, så du kan ligge og smile til Spirren i dine arme.

Anonymous said...

Er der mon kommet en lille Spirre her i weekenden?