Thursday, May 11, 2006

Sprunget ud af skabet som nygravid

Underlig overskrift men det er egentlig sådan jeg har det.
Jeg føler for alvor min graviditet er begyndt, og jeg har ikke længere brug for at føle mig snydt for de første 20 uger i min graviditet.

Det går stadig forrygende med opkasten og kvalmen, jeg mærker stort set intet til den mere. Bedst af alt er, at når den dukker frem en gang imellem, så hiver den mig ikke mere ned, som før i tiden, den får bare lov at være der.
Det er så befriende og dejligt at være sluppet af med den. At kunne tage steder hen helt almindeligt uden at skulle brække mig. At ligge fem minutter længere i sengen om morgen og nyde Spirrens opvårning istedet for at drøne ud på toilettet. Eller bare det at kunne spise siddende ved køkkenbordet og herefter bare at kunne blive siddende istedet for hastigt at skulle ligge mig ned på sofaen.
Jeg kunne blive ved, for der er sket så mange forandringer i min hverdag, og hvor er det bare for godt at mærke.

Jeg nyder tiden herhjemme i mit helt eget tempo, hvor Spirren ind i mellem sparker fra sig, og jeg stopper op og fantaserer om, hvordan "den" mon ser ud:-)
Eller når jeg for eksempel vasker regnslag til barnevognen eller lige falder for noget tøj i en butik.
Jeg glæder mig om noget til September, og nogen gange kan jeg bare ikke vente, og andre gange synes jeg, det er rart, at der alligevel er 3½ måned til terminen endnu.

Så er jeg gået ind i et forløb hos en terapeut.
Det er noget af det bedste, jeg har gjort for mig selv længe, og det var tiltrængt at få muligheed for at snakke tingene igennem.
At blive beroliget i alt det jeg har holdt til, først behandling, så indlæggelse og sidenhen perioden med hypermesis.

Jeg kan slet ikke forstå, at jeg er så heldig, at jeg lige præcis mig er gravid og skal være mor.
I dag på vej ud til bilen efter indkøb, passerede jeg to andre gravide. De smilede til mig, og jeg smilede tilbage til dem og beundrede deres dejlige runde maver.
Da jeg var kommet forbi dem kikkede jeg på min egen mave og tænkte "jammen jeg er jo også gravid"!
Inden den positive blodprøve, var jeg ganske sikker på, at det med at føle sig gravid selvfølgelig kom helst automatisk, når blodprøven viste sig positiv.
Jeg er siden hen blevet meget klogere:-).

12 comments:

Solsikke said...

Kære Spirre

Hvor lyder det bare rigtig rigtig godt! Tillykke med din nye status.

Det lyder som en fornuftig ide med psykologen, så du kan få sat det hele i perspektiv. Og ja, det er pudsigt så svært det er at acceptere og forstå fakta. Det burde da ikke være så svært.

Rigtig god weekend!

Knus,
Solsikke

Anonymous said...

Hejsa!

Læste lige at du har termin i Sep, det har jeg også nemlig den 1/9. Hvornår har du?
Jeg glæder mig også, og nyder det mens jeg læser til eksamen!

VH Lone 24+0

Mette said...

Tillykke som nyudsprungen - og glad - gravid! Hvor er det bare dejligt at høre, at du har det så godt.
Nyd tiden nu - det lyder det også til at du gør - inden du bliver besværet af den store mave og vand i fusserne - hvis varmen fortsætter sådan så siger jeg stakkels jer gravide:(
JEg tror at det var den rigtige beslutning at tage at tale med en terapeut - det er nemlig slet ikke skidt at have nogen at vende tingene med og som ser det fra en anden side.

Knus herfra

HBT said...

Hvor er det skønt at høre at du har det godt og NYDER din graviditet.

Knus

GitteK said...

Tillykke med det...det hele! den nyudsprungne graviditet og dine gode oplevelser hos terapeuten!

Kram!

Spirren said...

Lone@: min termin er 060906:-)

Frøkenhat said...

Hvor lyder det dejligt. Lykke til med det hele.

Frøkenhat said...

Og så lige en ting mere... Har lige linket til dig på min side - håber det er ok, ellers må du protestere.

:-)

Anonymous said...

Nyd den sidste tid og de kvaler der er forbundet med den periode :)

Hvad med et mavebillede, ja?

Anonymous said...

Hej Spirre og mange tak for din besked i min gæstebog.

Ja, han er helt vildt lækker og nuttet.........jeg har fået en DVD på ialt 20 min. og jeg nyder virkelig at sidde at se den igennem. Det er helt klart det hele værd ;-)

Som du sikker kunne læse, kan jeg kun anbefale en sådan scanning, og mht køn, så spurgte hun om vi ville køn eller ej.........så I kan jo bare svare nej.

Al mulig held og lykke

Knus Line (maach)

Unknown said...

Ja tillykke med det. Må være dejligt endelig at kunne nyde det lidt.

Jeg vil da også lige like til din dejlige side...Jeg håber det er ok

cs

Spirren said...

Frederikke@ måske et mavebillede en dag, hvem ved:-)