Tuesday, May 02, 2006

Et uroligt og panikkent øjeblik

Spirren plejer at være meget aktiv om aftenen, specielt når jeg har lagt mig i sengen for at sove.
Men sådan var det ikke igår aftes, der kunne jeg ikke mærke den. Det foruroligede mig ikke så meget, da jeg havde mærket den til middag.
Men her til morgen, da jeg vågnede, kunne jeg heller ikke mærke Spirren. Så kom det ubehagelige øjeblik, hvor alt stivnede i mig, og jeg nåede at tænke, "hvad nu hvis spirren ikke lever mere". Det var ubehageligt, og alt blev bare til kaos i mit hoved.
Jeg var glad for, at vi i sin tid havde investeret i doptonen. Jeg fik hurtigt hentet den, og lige så hurtigt fandt jeg spirrens hjertelyd.
Jeg nød at høre lyden igen, og der sinkede sig en dejlig ro i mig igen.

Jeg ved, at det først er i uge 25, hvor man skal kunne mærke liv hver dag. Men nu har jeg mærket spirren aktive spjæt med arme og ben hver dag i en uge nu, og for fanden i panden hvor er det dog ubehageligt, når der går så lang tid, hvor jeg ikke mærker den.

4 comments:

Snowie said...

Puha da da... Godt, at spirren bare tog sig en morfar!

Forårskram fra Snowie

HBT said...

Pyyy sikke en forskrækkelse. Dejligt at du har doptonen.

Solsikke said...

Kære Spirre

Lad os få gang i den klub, så vi kan holde hinanden i hånden! Du er meget velkommen til at skrive til mig på solsikkespost@hotmail.com.

Godt at du har din doptone, så du kunne blive beroliget!

Kæmpe knus,
Solsikke

Anonymous said...

Puha, sikke at flash back. Alle de gange hvor jeg har tænkt: den er død! Det var lige netop derfor jeg blev så glad for doptonen.

Man har du tænkt på ikke at panikke, hvis du ikke kan finde hjertelyden? Det kan jo ske at man skal lede rigtigt længe.

Du kan forresten også få den til live ved at drikke at glas koldt vand, spise noget sødt eller skubbe til maven eller lægge dig på maven.