Wednesday, April 26, 2006

Fjerde bro og status

Vi har været til misdannelsesscanning, og fjerde bro er nu passeret.
Spirren havde det godt, og alt var som det skulle være.
Vi var ydeligere til en lægesamtale bagefter. Vi gennegik mit forløb, og han sagde, at det skulle til at stoppe nu med opkasten og kvalmen. Det er begyndt at bide sig selv lidt i halen nu. Forstået på den måde, at årsagen til kvalmen kan være, fordi jeg har kastet så meget op og mavesækken derfor nu er irreteret!
Så nye medikamenter er derfor sat i brug.
Den femte bro er, når jeg er gået ind i uge 27.


Status: 21+0

Vægt: +2 kg, nu er det for alvor begyndt at gå den rigtige vej, og med den fart, kan jeg da vist nå at tage rigtig meget på endnu :-)

Mave: 97 cm startede med 92 cm.

Liv: Jeg kan nu mærke liv hver dag. Sjældent de kraftige spark uden på maven, men boblerne indeni bliver tydeligere og tydeligere.

Tanker: Der er nu så mange forskellige eksperter involveret i min graviditet, så jeg kan ikke mere holde styr på hvad de siger, og hvad jeg skal være opmærksom på.
Jeg vil bare gerne have min graviditet i fred og ro nu, uden hele tiden at skulle have taget blodprøve eller at skulle fortælle om mit forløb til endnu et fagmenneske!

Gener: Kvalmen som er meget aftagende.
Mine fødder er begyndt at hæve lidt, hvis ikke jeg sørger for at få dem op i løbet af dagen.

Træthed: Min krop har brug for det lidt langsomme tempo endnu. Men jeg synes, at den er godt på vej.
Sover 10 timer om natten, og vågner ca hver 2-3 time for at tisse.

Tiltag: Stadigvæk den ugentlige akkupunkttur.
Skal nu prøve med link inden hvert måltid, for at forebygge den irreteret mavesæk.
Har været forbi sygehuset endnu en gang for at blive tanket op.

Indkøb: Barnevogn som vi har fået i gave.

6 comments:

HBT said...

Det lyder godt at alt så fint ud - håber snart din mave finder ud af at den skal beholde maden dernede. Var det ikke STORT at være ude og shoppe vogn?

Kh Heidi

stubbornmom said...

Du skal nok klare det...måske siger jeg det lisså meget til mig selv?
Måske kommer vi endda over målstregen samtidig, du og jeg - i slowmotion og med udslået hår som i Cocio-reklamen...*GGGG*
Nå men ja, jeg vil bare sige at jeg forstår - det hele. Noget der ikke sker ret tit ellers :-)
KRAM fra Stina

Spirren said...

HBT@ jo det var lidt for vildt, dejligt og alligevel mærkeligt på en gang:-)

Mira said...

Det lyder bare rigtig godt MS. Håber det bliver ved med at gå i den retning.

Mette said...

TILLYKKE med den 4. bro - og barnevognen!
HÅber at det kun går fremad nu...
Knus Mette

Signe og Jan said...

Godt at høre at tingene skrider planmæssigt frem!!