Monday, January 16, 2006

Opkast og kvalme

Tingene har igen taget en drejning.
Siden lørdag har jeg stort set boet ude på mit toilet.
Jeg har en enom kvalme og kaster ofte op.
Det varer i timevis, og jeg vil give næsten hvad som helst for bare en halv time uden opkast og kvalme.
Jeg har aldrig troet, at man kunne blive så syg af at være gravid.

Jeg er selvfølgelig glad for, at det lykkedes for os, men hvis det her fortsætter, bliver det nogle meget lange uger.
Jeg tæller dagene ned. Jeg klarer mig.
Men jeg er sgu begyndt at blive bekymret for spirren, om den nu får det den skal.
Hvis ikke det ændrer sig imorgen, bliver jeg vist nød til at køre til lægen.

9 comments:

soesterlystig said...

En ringe trøst: det er gode tegn! :-)

soesterlystig said...

ps: selvfølgelig ikke hvis det er for meget. Håber det bliver bedre!

stubbornmom said...

Åh ja, dén tur er rædsom. Mit er så småt begyndt, men jeg kaster i det mindste ikke op. Endnu. Håber det holder. Med Elias kastede jeg op jævnligt, ikke hver dag, men næsten - fra uge 10 til 37. Damn, det var IKKE sjovt. Derimod er det herligt at få BABYEN.
Den får hvad den skal have, bare du ikke taber dig alt for meget - problemet er nok mere, om du får det du skal have!
Tager du B6 og eller B12? Det kan nemlig hjælpe - det findes bl.a. i Gravitamin... Som du måske allerede tager, men nu er det da givet videre. Held og lykke søde pige!
Kh Stina

Mira said...

Åh, din stakkel håber det snart går over igen. Hvis det kan trøste dig sidder jeg med racermave og kvalme pga. de truckloads af antibiotika jeg tager for øjeblikket.

Anonymous said...

Stakkels dig! Det er slet ikke rart.
Jeg har ikke været så slemt plaget, men ved fra veninder at mariekiks, mandler og ingefærtabletter har været forskellige midler, de har brugt...

Jeg tænker på dig og krydser fingre for, at det snart bliver bedre.

GitteK said...

Æv hvor træls! men som Søs siger....så er det gode tegn ;o)

Spirren skal nok ta´det den skal bruge, men du skal jo også være ovenvande, så måske lægen kan hjælpe dig :o)

God bedring!

HBT said...

Håber du kan få bugt med kvalmen. Hvornår skal du egentlig scannes? Der kan vel være 2 spirer?

Anonymous said...

Har indtil videre kun fulgt dig anonymt fra sidelinien, men vil bare sige at for mig virkede Coca cola kun med sukker og kun friskoplukket med masser af brus. Tog en stor tår eller to og så havde jeg et par timers fred.

Anonymous said...

Og så tillykke forresten, nu hvor jeg er kommet igang med at kommentere. Dejligt at læse når det lykkes!!!