Wednesday, December 28, 2005

En meget underlig status

Solsikke spørger, hvordan det går.
Jeg har det godt psykisk, men jeg er desværre stadig meget oppustet i maven og hævet i fingre og ben.
Jeg har i mange dage haft ondt i underlivet. Men det tror jeg hænger sammen med, den lidt seje omgang da jeg fik taget æg ud.
Jeg har siden ægudtagningen også haft ondt lige oppe over navlen og så ud i siderne både i højre og venstre.
Jeg gætter på, det er mavemusklerne.
Jeg har få gange haft kvalme, men det kan vist lige så godt være alt den mad, jeg har spist for ikke at nævne slik i alt for mange dage nu.

Så var det, at jeg tog en graviditetstest imorges af praktiske grunde, fordi jeg skulle arbejde.
Hvis den var negativ, var jeg jo forberedt.
Jeg synes, det var en god plan.

Den var også bragende negativ. Men kun til at starte med. Efter to minutter var der en svag streg nummer to!
Så var det, jeg ærgede mig over at have taget denne dumme test.

Jeg er dog ret overbevist om, at det er en biokemisk graviditet, og at jeg stadig, efter planen, skal indtage MEGET alkohol nytårsaften.

Men lige meget hvad, så var det en super og meget urealistisk følelse, at stå med en graviditetstest i hånden med to streger på.
Oplevelsen kan ingen tage fra mig, og vi har aldrig været så tæt på før.

Nu er der vel kun at vente????
Har I andre prøvet to streger men negativ blodprøve?????

19 comments:

HBT said...

Jamen du er da gravid søde - VILDT godt.

Hvornår skal blodprøven tages? Det er da kun dag 12 i dag er det ikke?

Jeg vil give et forsigtigt tillykke. Det lader til du IKKE skal drikke nytårsaften.

Knus

Monja said...

Neeej M.S, det er godt nok spændende. Jeg krydser fingre for dig og så håber jeg sådan at den/de bliver hængende. Jeg synes du skal give dig selv lov til at være optimistisk, glad og lykkelig. Jeg er bare så glad på dine vegne. Hvornår skal du have taget blodprøven?

Stort knus fra Monja

PS. Angående dit spørgsmål, så nej, jeg har også kun en gang i mit liv testet positiv :-)

MariaG said...

Du er jo gravid girl!!
Jeg synes du skal holde dig langt væk fra alkoholen nytårsaften, for der er da rigtig stor chance for, at du er gravid.

Jeg har prøvet at være biokemisk gravid, der kom en svag nummer 2 streg efter ca 10 min. fra dag 10 af, stregen blev ikke mere tydelig frem til blodprøvedagen. Mit hCG var 24 på blodprøvedagen.

Jeg krydser alt for dig :0)

Knus Maria

Spirren said...

Hey det går for stærkt tøser, selvfølgelig er jeg ikke gravid.

Måske så jeg forkert, eller måske lå testen forkert.

Fuck og alt muligt andet.

Det kan i alle henseenede kun være den ene Monja - det var jo et skallet 2 og 4 cellet, der blev lagt tilbage.

Blodprøve fredag morgen og svar gerne klokken 15!

Jeg kan sgu slet ikke finde ud af det her lige nu.

De fraråde også hjemmetest på klinikken, fordi al medicinen ville kunne vise positiv men ingen graviditet!
Det kan den vel også, eller hva, det siger de jo for faen.

Har I ikke fået det af vide.

Hey stregen var også kun MEGET svag positiv, så måske var det bare en fejl???????

Signe og Jan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Signe og Jan said...

Ahj hvor spændende. Jeg håber godt nok den er der!!!! Uhhh. Det under jeg dig. Mht til dit spoørgsmål: Når testen viser en anden streg er der jo HCG i blodet - og du er gravid. Men hvis testen tages meget tidligt kan den ægløsende sprøjte give en falsk positiv. Da jeg havde en biokemisk gravditet var testen svagt positiv og HCG var på 79 på 15. dagen. Men men men - der er da ingen grund til at tro, at det går sådan for dig. Jeg krydser i hvert fald fingre....

Freudika said...

Åh jeg håber sådan det er rigtigt ... at den anden streg er kommet for at blive ...

QVINDEN said...

Jeg krydser sørme alt, hvad krydses kan og håber inderligt, at du må vente et års tid med at drikke dig stang-bacardi igen :-)

soesterlystig said...

Må jeg lige sige, at mine tests altså også var svage lige indtil testdagen, hvor den var temmelig stærk... Og jeg var jo altså gravid med et hcg på 156... sååååå... jeg sætter i hvert fald mine penge på, at du er preggers!
:-)

Solsikke said...

Kære M.S.

Som de andre også skriver, så er du da gravid! Kæmpe stort tillykke - og ja, ingen kan tage oplevelsen af den positive test fra dig!

Som Signe også skriver, er det KUN den ægløsnende sprøjte, der kan give falsk positiv graviditetstest. Men den ER ude af blodet nu - det vil jeg gerne garantere dig som naturvidenskabs-"mand".

Desuden har du da ikke en svag test, når den bliver positiv inden for 2 min. Det er da helt flot!

Så kæmpe mange gange tillykke fra mig. Jeg kan godt forstå, hvis du ikke forstår det, og ikke kan tro på det endnu, for faktum er desværre at meget kan gå galt endnu. Men nu er chancerne altså rigtig rigtig gode for at du bliver mor om 8 måneder.

Jeg har haft en rigtig god fornemmelse for dig lige siden oplægningen, så jeg er SIKKER på at du får en bragende flot blodprøve i morgen. Så vil jeg krydse fingre for at du får en dejlig graviditet. (Og så vil jeg prøve at spurte efter dig her til januar!)

Stort kram
fra Solsikke

Anonymous said...

DU MÅ DA IKKE DRIKKE! Sagde kvinden der havde drukket ½ flaske rødvin dagen før hendes test (sysshhh!)

Jeg har også kun set positive tests, når jeg har været gravid. Og så lige dengang jeg tog en test dagen efter æl-sprøjten (hvor dum kan man være?)

Jeg tror nu osse på det :-))

Mira said...

En streg er en streg. Jeg tror sgu' den er der!!!! Kryyydser for dig. Et forsigtigt tillykke herfra"
Kan ikke vente med at høre mere, men jeg må nok desværre vente til jeg kommer hjem fra ferie :-(

HBT said...

Kan slet ikke forstå du ikke vil tror på det søde.

En streg er en streg og Æl sprøjten er ude af kroppen - ergo du er graviiiiiiiiiiiiiiiiiiid.

Mette said...

Søde M

Tillykke med de 2 streger - det er jer vel undt. Håber så inderligt for jer, at de ikke forsvinder, men bliver der de næste 8-8½ måned eller hvor længe der nu er det er efter den første test!

Knus Mette

Monja said...

Jeg vil bare lige sige pøj pøj med i morgen. Jeg er ærligtalt ikke bekymret for i morgen, den blodprøve skal nok være positiv. Du vil da nok være helt beruset nytårsaften - bare ikke af alkohol :-)

Min test på 14. dagen for ægoplægning var også kun ’svag’ positiv og kom først efter 2-3 min, og hey, jeg har da tvillinger i maven. Når man ikke har noget at sammenligne med ved man jo ikke hvad der er en normal positiv test for dig.

Knus Monja

Amocca said...

øøøh? du er jo gravid for fanden!

hold da helt op - sikke en fed afslutning på året for jer...

Nej, jeg har aldrig haft andet end en streg på en graviditetstest...

Amocca

soesterlystig said...

Er der noget nyt på M. fronten????Don't leave us hanging!:-)

soesterlystig said...

Er der noget nyt på M. fronten????Don't leave us hanging!:-)

Solsikke said...

Ja, M. kom nu. Vi er ved at dø af spænding!!!

Kærlig hilsen
Solsikke