Thursday, June 02, 2005

Ventetiden

Og hvordan er det så lige, man får de her 14 ventedage til at gå.
Ja de går jo helt af sig selv.

I nat var jeg op at tisse et par gange. Det gik ok, og angsten for at se blodet i trusserne har på nuværende tidspunkt heldigvis ikke meldt sig som min faste følgesvend.

Det første jeg tænkte på, da jeg slog øjnene op imorges var selvfølgelig basse 1 og basse 2 (navnene er hermed offenliggjort Rikke). På hvordan de havde det, og om de nu også var i fuld færd med at dele sig, som vi har aftalt.

Tankerne vil meget gerne kredse om flere dage ad gangen. Men jeg øver mig i kun at tænke i en dag ad gangen.
Det er RIGTIG svært, for noget minder konstant en om dagene, der kommer fremover.

Jeg er MEGET opmærksom på min krops signaler og synes at have lidt ondt i underlivet nærmere æggestokkene. Dog er det mest, når jeg sidder ned. Når jeg går rundt eller ligger ned, er det slet ikke det samme.
Jeg kæmper med panikken og angsten, der konstant prøver at presse sig ind foran mig.
Men jeg gør den faktuel og smidder den efterfølgende væk. På den måde går det ok et langt stykke hen ad vejen.

Jeg sover og drikker meget. Og jeg taler ofte med D.D om, hvordan jeg har det. Han holder mig i hånden hele tiden, og opfodrer mig til at fortælle ham om det, hvis frygten eller andet melder sig.
Det er dejligt, fordi det er med til, at jeg igen kan komme af med den.

7 comments:

HBT said...

Hej m.s

Håber at dine basser er i gang med at dele sig. Holder du fri her efter oplægning? Jeg tænker meget på hvad jeg skal gøre efter ægudtagning og oplægning. Kunne du gå på arbejde dagen efter udtagning?

Knus

Spirren said...

Jeg har fri i forvejen.
Men nej jeg kunne ikke gå på arbejde samme dag eller dagen efter.
Jeg var meget øm også i maven, men det var formentlig grundet , at jeg lænede mig op af en overstimulering !

Spirren said...

Da jeg fik lagt dem op, kunne jeg sagtens have gået på arbejde....

soesterlystig said...

Du vil alligevel ikke kunne mærke noget den første uges tid... æggene sætter sig jo først fast efter nogle dage. Hvornår skal du have taget blodprøve?

Spirren said...

Søs jeg tror Heidi mener, om jeg havde ondt efter ægudtagning.

Blodprøve den 15......

soesterlystig said...

I know.. jeg refererer til dit indlæg.. om at du er meget opmærksom på symptomer...?
:-)

Frandse said...

åhhh de berømte 14 dage. Godt du har manden til at fortælle alt til, bare du også husker os:-)
Krydser finger for at Basse1 og Basse2 deler sig som de skal.

Knus
Anne