Wednesday, June 01, 2005

Ægoplægning

Skal gerne foregå idag.
Aftalen er, at de ringer mellem 8 og 8.30, hvis der ingen æg er at ligge tilbage.
Jeg er overbevist om, at der er masse af æggebasserne, der har fundet sammen med sædbasserne og er blevet til guldæg.

Nu er der 15 minutter tilbage, jeg har dog en annelse sommerfugle i maven.


-------------------------------------------------------------

Jeg er lige kommet hjem nu....
og nej de ringede heldigvis ikke mellem 8 og 8.30.

Ud af de 19 æg, der var taget ud, var 16 befrugtet. 3 ud af de 16 havde delt sig.
Det ene have kun delt sig 2cellet.
Det andet havde delt sig 3cellet.
Det sidste havde delt sig 4cellet.
Det 2cellede gik til forskning, de vidste, at det ikke ville kunne overleve en nedfrysning.

De skal have delt sig 2-6cellet, før de lægger æg op, og de ser gerne, at de er 4cellet, dem der bliver lagt op.
Desværre er det ikke nok, at vores har delt sig til 3 og 4 cellet, for kvaliteten af ægget har ydeligere noget at gøre med, hvor mange forsnoninger, der er rundt om ægget. Her er det så, sæden har indflydelse.

Jeg har fået lagt de to æg op. Grunden til at lægen overhovedet ville ligge to æg op, er deres kvalitet.
Jeg spurgte på en skal fra 1 til 10, og de fik scoren 1/2.

Jeg havde nok forventet mere, eftersom jeg leverede 19 æg, som er langt over gennemsnittet.
Så jeg blev meget trist efter at have hørt resulstatet.
Som sygeplejesken sagde til os, så er labrietoriet meget skrappe, og de kaserer alle de æg, som de ikke tror, har en chance.

Hmn lægen havde hele tiden sagt et æg, men hun lagde to op. Det er selvfølgelig betinget af kvaliteten.
På den anden side, turde hun åbenbart ikke at lægge alle tre æg op !!!!

Jeg græd på vej hjem, vist mest fordi følelserne sidder ude på tøjet af mig i øjeblikket.
På vej hjem spiste vi en frokost. Vi skålede for overhovedet at være kommet hertil.
Jeg blev pludselig glad og fortrøstningsfuld.
Jeg er begyndt at forholde mig til dem - æggebasserne - og de har fået navne.
Jeg har lovet mig selv at tro på dem begge. Det skylder jeg mig selv og D.D.

12 comments:

Anonymous said...

Du har forhåbentligt ingen opringning fået! Hvordan er det gået?

soesterlystig said...

Hey, nogle af os har altså ikke noget liv... venter... opdaterer... venter.... opdaterer... Giv nu besked!!!:-)

Amocca said...

jeg hopper med på søsters vogn... vi har ikke noget liv! Giv os dit at granske....

Jeg håber at grunden til mangel på update er, at du er megadøsig pga morfinrus?

Amocca

Amocca said...

hmmmm... amocca - hvorfor skulle hun være døsig af morfin efter ægoplægnig? ja det er et ganske godt spørgsmål...

den holder ikke.....

Hvor er du?

amocca - som nu prøver at fange dig på messenger

Spirren said...

Så sidder I der og hopper på stolen og råber på mig, så løber jeg hjem, og hvor er det så lige I bliver af var skiderrikker !

Kom frit frem alle skiderrikker - det er jo nu I for alvor skal holde mig i hånden ik.....

Åh kan vi ikke holde en fåtidentilatgåhurtigere sammenkomst hver aften fra nu at og 14 dage frem PLEASE

Mira said...

Træls med de dumme æg, men i det mindste fik du da 2 op som håbet. Kryyyyyydser for at de bliver siddende!

Knus fra Mira

Frandse said...

Så skal der gang i de positive g-test om 14 dage:-)

HBT said...

Pu ha søde jeg kan da godt forstå du havde forventet lidt mere ud af alle de æg du fik ud.

Men jeg håber at testen om 14 dage vil være positiv - skal nok krydse fingre for dig.

Kh Heidi

Mette said...

Tillykke med dine 2 æg! Jeg ønsker virkelig for dig at de hænger fast!

Knus Mette (der har været til vejning i dag - 400 g mindre...)

Anonymous said...

Rolig nu ms! Vi tager jo hjem og sover eftermiddagslur på sofaen og spiser aftensmad. Vi - der er mig og lottosedlen.

Men tilbage til dig og dine æg: Du fik lagt to stykker tilbage i mavsen og det er alt hvad du skal fokusere på lige nu. Stort tillykke med det! Jeg har læst om mange igennem tiden, som er blevet gravide på både hel- og halvgrimme æg. Og der er osse kommet pæne børn ud af det :)

Ingen gode råd til hvordan tiden kan gå hurtigere - masser af søvn måske?

Hep hep MS æggebasser - hvad kalder du dem? Vil du afsløre det?

soesterlystig said...

Undskyld, men jeg havde lige en hel del takkekort, der skulle laves og selvfølgelig insisterer jeg på selv at lave dem... så klippeklistre huhej...
Men M. Der VAR æg at lægge op og de ligger inden i dig nu og deler sig.. er det en aftale... så?

Amocca said...

¨Jeg kan godt forstå din umiddelbare skuffelse - men husk nu at glæde dig over de gode ting, som fx at du fik lagt 2 æg op! Det var du jo så trist over du ikke ville få lige den anden dag, ikke?

Krammer fra Amocca - som vil være seriøst handicappet de næste 14 dage pga krydsede fingre/tæer/ben/arme og knurhår