Thursday, June 09, 2005

Så har jeg gjort det igen

10 point til dig M !!!!!!!!!!

Idag har jeg fri, og hvad ender jeg selvfølgelig op med at sidde foran computeren og surfe rundt i blogland kun for at undersøge, hvornår man kan begynde at bløde....

Jeg håbede, at jeg kunne finde det svar, jeg ønskede mig. At jeg kunne få bekræftet, at jeg ikke ville begynde at bløde, hvis jeg klarede mig igennem første uge uden at bløde.
Jeg ved, at det tager æggene 3-4 dage at celledele sig færdig. Herefter bryder de ud af deres skal for at sætte sig fast.
Hvis ikke ægget sætter sig fast, vil det blive tilintetgjort af kroppens egne indvendige funktioner. Det man bløder er derfor ikke ægget i sig selv men slimhinden.
Så det logiske for mig var, at hvis man ikke bløder i den første uge, så må ægget jo have sat sig fast ik !.

Men nej så enkelt er det selvfølgelig ikke, fordi progesteronpillerne kan tilbageholde menstrationen eller det omvendte.

Er jeg lost eller hvad.
Jeg har allermest brug for bare at gå ud i den farge verden og komme videre. At bryde ud af mit eget fængsel, hvor det føles som om, at der bliver mindre og mindre luft at trække.
Jeg kvæler mig selv.

Imorges kunne jeg mærke mine ømme bryster - OG NEJ JEG VIL INGENTING HØRE OM, AT DET KAN VÆRE ET TEGN PÅ GRAVIDITET - som når menstrationen er på vej.
Jeg tænkte, så kom dog menstration, hvorfor skal du blive ved at holde mig for nar.
Hvis jeg alligevel skal blive ked af det, så lad mig dog blive det nu.

Hvorfor skulle det lige gå godt for mig.

Nu kører tankerne bare igen.
Jep jeg har gjort det igen - virkelig godt gået M.
Du forstå at gøre livet surt for dig selv.

Jeg har brug for hjælp, jeg aner ikke, hvordan jeg skal kunne komme videre herfra.

5 comments:

HBT said...

Kære M.S

Det lyder som en svær tid du gennemgår lige nu - kan ikke sætte mig ind i det da jeg tror ventetiden ved IVF (de 14 dage indtil blodprøve) er værre end de er ved IUI som jo er det eneste jeg har prøvet.

Og der er en uge igen ikke? - mit bedste råd må være en dag af gangen (så kan du lige huske mig på det samme hvis jeg går i panik - ikke).

Jeg håber SÅ meget at du står med en positiv test om en uge. Og kan du SÅ lade være med alt det læsen om dårlige ting.

Kæmpe kram fra mig.

Anonymous said...

Hej M.S

Det nytte ikke noget at lade være med at læse om hvordan kroppen arbejder nu, det ved jeg! Jeg gjorde akurat det samme, ÅD alt materiale og åd det RÅT for udsødet.

Jeg tror, desværre, ikke der er nogen vej uden om end at stå igennem og at få alle bekymringerne UD! Ikke gå og gemme dem og også delagtigegøre din bedre halvdel i dine bekymringer. Han går med garenti også med dem, bare på en anden måde.

Du er på 9. dagen i dag så vidt jeg kan regne ud, så keep up the good spirit og jeg kryder ALT for dig og dine to små æg :)

Kh Tine S. (min-mave)

soesterlystig said...

Det er noget skidt med de op og nedture... desværre er det sådan det er...:-(
Hvornår er det blodprøvedag?

Spirren said...

Blodprøvedag næste onsdag Søs

Amocca said...

trææææk vejret ven!

Der er ingen der kan give dig skudsikre svar - måske begynder du at bløde i morgen, måske først om 14 dage, måske slet ikke....

Og du kan være eller ikke være gravid ligegyldigt hvilken en af delene der sker...

Det nytter desværre ikke at drive sig selv til vanvid... selvom jeg ikke kan bebrejde dig det :)

Kram
Amocca