Thursday, May 12, 2005

En af de sorte dage.....

Er jeg landet i.
Jeg tuder næsten hvert sekund, og stort set alt synes at være noget møj for mig.

Jeg ved ikke om det er situationen med No Name og tanken om at hendes terminsdato nærmer sig med hastige skridt.
Eller om det er krisen i familen, der bare kører på sin fjerde uge i vildt vigør, og som bare begynder at vise sit sande jeg, og de konsekvenser den har med sig. Konsekvenser D.D og jeg aldrig havde drømt om, kunne ramme lige os. Den har ændret vores dagligdag og vores liv.
Måske er det min meget stærke fornemmelse for min søsters formentlige tvillingegraviditet. Jeg under dem det af hele mit hjerte, men jeg mærker en sorg inden i mig. Sorgen er det værste for mig, at jeg ingen gang kan unde min søster en tvillingegraviditet uden at tænke, av det gør ondt, hvorfor er det ikke mig, hvorfor kunne hun ikke bare nøjes med en. En meget mærkelig følelse at opleve, jeg synes at tænke i mig selv hele tiden, hver gang jeg er sammen med hende, at hvis det kun var en hun ventede, så ville det ikke være så hårdt for mig.
Tænk at man kan være så fej i forhold til sin egen søster, øv jeg bare skammer mig.

Jeg giver op, jeg har ikke mere at give af i forhold til at skulle kunne holde denne behandling ud.
Jeg kan ikke tage en dag ad gang, og tro mig, jeg har prøvet.
Jeg har feber og kvalme, og jeg har bare ondt i livet og synes, at alt er så nytteløst.
Jeg har lyst til at kaste håndklædet i ringen nu, men jeg tør ikke i angsten for at alt vil smuldre mellem hænderne på mig.
Jeg gidder bare ikke mere ikke noget af det.

5 comments:

Anonymous said...

Sødeste ven. En dag ad gangen kræver ekstrem øvelse. Man skal kunne give helt slip og føle sig tilfreds i nuet. Det er ikke nemt. Måske er det ikke det rette for dig lige nu.

Derimod må du give dig selv plads til at føle som du gør og være den du er. Lad være med at slå dig selv oveni hovedet med dine følelser over din søsters graviditet. Det er 100% naturligt, det som du føler og du er ikke en dårlig person af den grund. Husk nu på det!

Jeg synes at du skal tage den egoistiske kasket på og være dig selv nærmest. Hvis familien bliver for meget, så undgå familien. Hvis udenlandsrejser eller arbejdet kommer i vejen, så afløs eller læg dig syg.

Da jeg havde det slemt som du har det nu, gjorde jeg meget ud af at få positive indslag ind i dagen. Jeg var meget bevidst om at nu ville jeg gøre noget rart for mig selv (lægge ansigtsmaske, tage fodbad osv) og så brugte jeg den halve time til at hele min sjæl og ikke bekymre mig om andre eller andet.

Find dig nogen små åndehuller og få fokus over på de ting, der rent faktisk er gode og dejlige i dit liv. Du skal nok klare den - du er jo en stærk person. Og vi er her til at hjælpe dig.

Knus og kram

HBT said...

Jeg synes ligesom Rikke du skal tage den egoistiske kasket på - der er ikke andre der tænker på en (i grove træk) mht til arbejde mv.

Kæmpe kram til dig - håber snart du ser lyset igen - ved udemærket hvor svært det hele kan være.

Knus

Mette said...

Kæreste MS.

Rikke har sagt alle mine ord (det er fordi at hun har tid på sit arbejde til at surfe rundt og tjekke sider - vi andre må arbejde hårdt for føden...)

Vær ærlig og sig fra!!! Ved at det kan være svært - både for dig at få det sagt, men også for andre at forstå! Men du gør dig selv en STOR bjærnetjenste ved ikke at gøre det!

KNUS Mette

soesterlystig said...

Du må sgu' ikke skamme dig M. - hvis min søster var gravid med tvillinger ville jeg pande hende en, for jeg ville helt klart føle, at hun havde taget MIN!
Hvad angår No name, så tror jeg tingene bliver bedre mellem jer når først babyen er landet. jeg havde det på samme måde med min veninde, som blev gravid sådan lige vupti! bare for at se om de kunne... Men da babyen først kom, var det hendes baby og ikke min, hvis du forstår... og det føltes egentlig som om det mest var selve graviditeten jeg havde sværest ved at håndtere.
Man skal heller ikke undervurdere den opmærksomhed en gravid får - den er jeg i hvert fald stærkt misundelig på. Jeg er så ked af, at du har det sådan her søde pige -skriv til mig, hvis det bliver slemt - nogle gange skal man bare have lov at rase ud!!
Mange, mange kærlige hilsner
Søs

Amocca said...

Jeg sender dig et kram! Det første skridt på vejen er at indse, at der er dage hvor det hele er noget lort ... og sådan vil det bare være

Amocca