Friday, January 26, 2007

Virus og meget andet godt fra havet

Herhjemme er vi syge.
Jeg blev det med 40 i feber for en uge siden og om lørdagen, måtte vi ringe til vagtlægen. Hun vurderede, at jeg var så syg, så hun ville have mig indlagt og undersøgt ydeligere. Hvad gør man lige der, når man skal holde barnedåb dagen efter!!!! Jeg/vi tog afsted og kunne heldigvis få lillemanden passet hele dagen.
Det var en virus, og det kan man ikke gøre meget ved. Jeg fik slæbt mig gennem barnedåben. Men hvor er livet bare unfair ik, nu har jeg sgu glædet mig så meget til den barnedåb i så mange år, og så var jeg bare syg syg syg.
Det har også medført, at vi begyndte at give flaske istedet for nogle af måltiderne til lillemanden, da jeg bare var så syg. Jeg har været så tæt på at slå helt over i flaske men samtidig kunne jeg også mærke, at jeg gerne ville amme ham fuldt ud, som planlagt, til han er et ½ år.
Jeg er stædig, og derfor har jeg taget kampen op med flasken. Det vil sige nu herpå 2 dagen, ammer jeg igen fuldt ud, og det tog kortere tid for mig at få produktionenen op igen, end jeg umiddelbart havde regnet med. Det er dejligt.

Jeg er vist ikke så god til at få opdateret med hensyn til troldens udvikling, men altså det går stadig rigtig godt med ham. Han er nu 68 cm lang og vejer 7,750 g. Med al den fløde i mine bryster, ville det da næsten være ærgeligt at gå over på flaske:-)
Vi havde igår besøg af sundhedsplejesken, og hun er rigtig godt tilfreds med ham.
Han samler ting op nu og alt ryger i munden selv hans fødder :-) Han er så småt begyndt at vise interesse for at vende sig, og for at kunne nå og række ud efter tingene rundt om ham.

Det går stadig ikke så godt med putningnen om aftenen, og al den sygdom her har ikke gjort det bedre. Tak for jeres responds.
Vi har lagt en plan. Nu amme jeg ham i stuen, og så putter vi ham, og så giver vi sut og synger en sang. Vi skal kun tage ham op, hvis han bliver "rigtig" ked af det. Det vigtigste er, at det bliver det samme, vi begge gør hver aften.
Sundhedsplejesken mente, at det ville kunne tage op til en uge, før han har fundet ud af det nye system. Jeg er godt nok spændt på, hvordan det vil gå, og hvor lang tid, det vil tage - opdatering følger senere på ugen.....

Tænk engang. Dengang han blev født, ville jeg så gerne stoppe tiden og bare blive stående der midt i hele universet med min nyfødte unge. Jeg troede, at jeg havde mødt toppen for ubetinget kærlighed.
Men virkeligheden er ganske anderledes, det var kun starten dengang. Jeg elsker ham jo højere for hver dag der går, og jeg glæder mig sådan til næste morgen, når vi putter ham. Jeg glæder mig til at møde hans glade dejæige lille ansigt i hans vugge, der bare stråler til mig hver morgen, og jeg glæder mig til at have endnu en dag med ham, oh alt det han giver mig og sin far.
Hvor jeg dog elsker den lille unge.

4 comments:

Anonymous said...

Vi ligger også med sygdom :-( Flot at du har kunnet få din mælkeproduktion op igen - hold fat i det!

Mht soverutiner, så skal der jo nogen gange til før det bliver en rutine (en dag gør ingen sommer). Find en rutine som I selv kan lide og som I synes er hyggelig - og som I frem for alt også ser jer selv gøre aften efter aften i mange år. Det skal nok komme.

Jeg synes også at ungerne blivre dejligere og dejligere som tiden går og mna lærer dem at kende - og deres personlighed udvikles. Hver dag er en gave, også den mere sure af slagsen.

Frøkenhat said...

Æv hvor var det synd med sådan en omgang sygdom oven i barnedåben. Men det lyder rigtig dejligt, at du alligevel kan holde fast i glæden over og kærligheden til trolden.

soesterlystig said...

Vi ligger også brak herhjemme med influenza og feber - og tilføj så lige en ordentlig omgang graviditetskvalme og ingen der kan lave mad til en - ikke så sjovt igen!... der åbenbart mange der er syge i øjeblikket...

han lyder ret dejlig din lillemand:-)

Anonymous said...

Er I kommet på højkant igen?