Wednesday, September 13, 2006

Status 41+0


I nat har jeg haft mange plukkeveer, som har gjort det umuligt for mig at sove. Heldigvis kan jeg jo bare sove og slappe af i løbet af dagen.
Spirren mosler stadig rundt, som den plejer, og det er rart at mærke hver aften.

Jeg var ved egen læge igår, og der er ikke bakterier i urinen, og jeg havde heller ikke sukker i urinen den dag. Så formentlig har det hos jodermoderen bare været et udtryk for, at mine nyrer har været på overarbejde.

Jeg skal til jodemoderen senere idag, og jeg vil tale med hende om proceduren for igagsættelse.
Jeg har kastet op i stort set hele graviditeten og gør det desværre stadigt, været indlagt et par gange, fået fast drop, slimproppen er væk, fået hindeløsning, har været igang 3 gange, har åbnet mig, og babyen har en fin størrelse til at komme ud nu.
Jeg ved godt, at deres argument for ikke at sætte igang vil være, at veerne er bedre ved en naturlig igangsættelse, og at der ikke er garanti for, at det går igang, bare fordi man prøver at sætte det igang.
Men det set i forhold til, hvordan jeg har det, så vil jeg stadig gerne hellere have igangsættelse.

Nu må vi se, hvad hun siger idag. Måske føder jeg selv inden onsdag alligevel, men en evt. dato ville klart gøre det nemmere for mig at komme gennem den næste uge.

Status: 41+0

Vægt: + 10,0 kg
Spirrens vægt:?

Mave: 115 cm

Liv: Stadig mest aktiv om aftenen.

Tanker: Vil bare gerne have den baby ud nu.
Kan til tider blive bekymret for, at der er noget galt, siden fødslen går i stå igen. At den måske ligger lidt skævt med hovedet og derfor ikke kan skrue sig ned, når jeg får veer.
Er lidt bange for, at den når at blive så stor her på det sidste, så det vil gøre ondt at føde den.

Gener: Tilbage i det gamle med at være dårlig hele dagen og kaste meget op.
Har ofte ondt i maven omkring Spirren, den presser alle mine organer ud til siden nu, fatter ikke hvordan hun kan være derinde, stakkels baby!

Søvn: Sover meget dårligt om natten, fordi jeg må vende mig hele tiden.

Tiltag: Næ vist ingen nye

Indkøb: Alt er købt !

UPDATE

Skal have kørt en strimmel på Lørdag, hvor jeg vil være 41+3, herefter skal vi tale med dem om en dato for gangsættelse.

Jeg har kastet op igen det meste af dagen, og tro mig alle sejl vil blive sat ind på Lørdag for en igangsættelse.
Spirren blev skønnet til at veje 34-3600 g, så hun har da taget et par hundrede gram på i den sidste uge.

37 comments:

Anonymous said...

Du skal ikke være nervøs for om Spirren bliver for stor til at føde. Faktisk er det ofte sådan at overbårne babyer taber sig den sidste tid (og derfor kan være lidt pillede at se på).

Jeg tror ikke på den med at hovedet står skævt, skulle betyde noget for om dine weer går i stå. Det skulle først give problemer ved selve uddrivelsenfasen og kan som regel afhjælpes ved at du rører dig under dine veer (f.eks. roterer med underlivet).

Jeg forstår godt at du gerne vil have en dato for hvornår du kan blive sat igang. Man bliver komplet sindsyg af bare at vente og vente.

Jeg fornemmer at det ikke er det rigtige tidspunkt at hive alle fakta og argumenter vedr. (imod) igangsættelse frem.

Jeg håber du får en helt fantastisk fødsel.

Du kan forresten finde godt materiale om hvordan igangsættelse foregår på nettet.

PS. Hvad med Amoxa damen?

Solsikke said...

Hejsa

Jeg troede lige at du havde født, når nu du havde været stille et par dage. Men spirren hænger stadig i...

Lad os håbe at din baby klarer det selv, og vil ud snart. Det må da være til at blive sindsyg af, med den ventetid.

Stort knus og god fornøjelse hos jordemoderen!
Solsikke

Anonymous said...

Æv, jeg var vist lidt træls. Du får lige en kæmpe knuser med i købet.

Flot mave, iøvrigt!

Spirren said...

@Rikke: ringede til Amoxadamen men optaget, og jeg kom aldrig videre...
Da det er i København, vil det være problematisk for mig at komme derind, som tingene er lige nu!
Med hensyn til hovedet, har jeg nu mødt tre, hvor de havde det samme forløb som mig, men de gik i stå, fordi babyen lavede et knæk med hovedet, og de kunne derfor ikke åbne sig! Men det kan jeg jo heldigvis få jodemoderen til at tjekke idag.
Daniel tabte sig, gjorde han ikke- jeg har prøvet at suse lidt tilbage på din blog, var han ikke noget mindre, end de skønnede ham til?

@Solsikke: jeg skal nok opdatere senere:-)

Anonymous said...

Hvordan gik det?

Brænder du for en igangsættelse, så synes jeg, at du skal sætte alle sejl ind og tale for din syge moster. Brug våde øjne om nødvendigt.

Her skønnede de Cirkeline til ca. 4 kg. Hun vejede 3500 ved fødslen. Gustav skønnede de til 3700 (men her var det med skanner) og han vejede 3450 ved fødslen.

En fandens masse kram og tanker til dig. Jeg er godt nok spændt til bristepunktet og hvordan må du så ikke have det?

Knus

Monja said...

Hej MS

Sikke en dejlig mave. Jeg kan desværre slet ikke forholde mig til at gå over tid, men tror godt, jeg kan forstille mig, at det er træls. Jeg håber du snart holder den lille spirre i armene.

Knus fra Monja (som venter meget spændt på nyt)

Anonymous said...

Mon de beholdte hende?

Anonymous said...

MS, jeg tror ikke at man skal se på hvad barnet vejer i forhold til skønnet. Selvom man bliver vægtscannet så ER det bare et skøn og de er slet ikke lige gode til det.

Det er mere et spørgsmål om at moderkagen muligvis ikke fungerer så godt hen mod slutningen af graviditeten og barnet måske også bliver stresset (af at vente?).

Daniel så ret pillet ud da han blev født og JM sagde at det var meget typisk at de overbårne børn havde tabt sig. Men det er altså ikke noget man skal være nervøs for. Vi taler om om få 100 gram, som de tager på igen i løbet af nul komma fem.

Jeg håber ikke at du har ret i det med hovedet, det ville da være noget L O R T.

Måske har du allerede født?

Knus

Spirren said...

@Frederikke og Rikke hvordan går det med at læse nederst i indlægget :-)
Har i ikke set min opdatering igår???
Når men er desværre stadig hjemme med Spirren i maven og ikke armene:-)

Mette said...

Kære MS!
Hvilken flot mave!!! Og jeg kan dælme godt forstå at du abre gerne vil ahve Spirren ud - NU!!!!!!!
Håber at det snart sker!!!
Knus Mette - der endelig nyder at være helt alene imens Johanna sover - der har været nogen hjemme i de sidste 5 dage... Gider ikke engang at opdateret pigernes side - tror bare at jeg vil smide mig på divaen og se en film!

GitteK said...

Hold hovedet højt...det er et spørgsmål om meget kort tid før du har spirren i armene...(måske nu?)

Jeg blev sat igang på terminsdagen med de der stikpiller om morgenen, og fødte om aftenen/natten.
Anne blev 14 dage før fødsel skønnet til 2700g. og på terminsdagen (v. scanning) til 3kg.
hun vejede ved fødslen 2730 (50cm)
sååååå....ikke altid at de er så tæt på :o)


Rigtig god fødsel!

Anonymous said...

MS, den opdatering var jo fra i går, så du kunne da sagtens have født natten over.

Tålmodighed er den dyd som højgravide kvinder ikke besider ;-)

Hep-hep-hep til dig!

GitteK said...

Rikke det har du helt ret i...det hele ;o)

Mon ikke hende spirren er kommet ud....selvom hun vel nok er en dreng....sådan som h*n allerede har drillet

tjaaaa....vi ved det ikke....det gør nok måske kun hr. og fru M.S

wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Anonymous said...

Jeg tror osse at det må være i dag. Blogspot har iøvrigt drillet hele dagen - gad vide hvor mange gange jeg har forsøgt at komme herind?

Anonymous said...

Jeg kan næsten ikke holde mig i ro. Mon spirren er ankommet?

Mon MS har fået spat af os? ;)

GitteK said...

Frederikke, jeg tror (og hepper) på det første....det andet er vel nærmest utopi...

Frøkenhat said...

Dumdidumdidej... Nå, hej - ja, jeg kom bare lige tilfældigt forbi. Igen. Ikke noget nyt? Nå, men så smutter jeg da bare igen. Ses - lige om lidt!

Mette said...

Intet nyt er det mon forhåbenlig lig med godt nyt?!!

Solsikke said...

Uh, hvor er det spændende. Jeg tror på at intet nyt er godt nyt!

HBT said...

Jeg tror godt nok Spirren er kommet til verdenen nu. Ih hvor er vi spændte

Snowie said...

Tra la la la laaaaj ;-)

Kram fra Snow!!

Anonymous said...

Skal vi stemme om det mon er en dreng eller en pige?

Jeg siger dreng ;-)

GitteK said...

pige!

soesterlystig said...

Jeg... kan .... ikke.... holde.... vejret... længere....... er.... spændt.... til.....bristepunktet....

Mette said...

helt sikkert en dreng!!!

Snowie said...

Hehehe... Jeg ved det bare godt :-D

Men jeg siger ikke nowed...

Snowie ;-)

stubbornmom said...

KOM NU ........ I guuuuuuder altså, nu har vi alle ventet SÅ længe på det hersens barn :-)))) NU VIL jeg altså vide hvad det er blevet OG ikke mindst om alt er gået godt??????????

KÆMPE KRAM og et forsigtigt tillykke med barnet ;-)

Anonymous said...

Vi vil høre nyt!

soesterlystig said...

Det er vel en pige? Der skrives jo "hun" i slutningen af indlægget;-)

Anonymous said...

Søs, så vidt jeg ved er det med hun alene en fornemmelse MS har haft. Men måske hun nu VED det.

Vi vil høre nyt!

Frøkenhat said...

Hallooooo?!?

Nu er det altså snart for spændende...

Anonymous said...

For pokker hvor jeg dog længes efter en opdatering. Jeg håber sådan, at alt er gået som det skulle og så håber jeg, at de nyder disse første døgn sammen.

Solsikke said...

Så vil jeg da også ønske dig tillykke her, søde MS, med din fantastiske baby!

Kæmpe knus,
Solsikke

Anonymous said...

Hvad er det du ved, Solsikke?

Solsikke said...

Hej Rikke

Jeg ved alt... *S*

Men jeg synes, at MS selv skal have lov til at fortælle!

;-) Solsikke

soesterlystig said...

SÅ FORTÆL DOG _ JEG BLIVER VANVITTIG:-)

Snowie said...

MS skal da selv have lov til at fortælle :-)

Jeg har i hvert fald lovet hende ikke at afsløre noget...

Men mon ikke, hun snart opdaterer? Det tror jeg...