Wednesday, June 21, 2006

Tredje trimester, sjette bro og status


Juhuu så er jeg 29+0 og gået ind i det tredje og sidste trimester. Hvor har jeg dog ventet på denne dag :-)
I bøgerne står der, at Spirren vil have gode chancer for at overleve, hvis den skulle blive født nu.
Jeg har været til jodermoder idag, og alt var, som det skulle være. Spirren drillede meget, da hun ville finde hjertelyden, og hun måtte prøve mange gange. Den moslede bare rundt og sparkede kraftigt fra sig, hver gang hun mærkede efter den. Til sidst fandt hun dens hjertelyd for et meget kort øjeblik, og væk var den igen.

Status: 29+0

Vægt: +8 kg

Spirrens vægt: jordermoderen skønnede den til 1300-1400 g idag. Den ligger inden for normalvægten dog i den høje ende:-)

Mave: 107 cm startede med 92 cm.

Liv: Meget liv. Jeg mærker Spirren mange gange i løbet af dagen. Nu er det også, når jeg bevæger mig.
I lang tid har vi vågnet sammen om morgenen. Hver morgen synger jeg den samme sang for den, og så vågner den straks, hvis ikke den er vågnen i forvejen.
Jeg glæder mig til at se dens reakton, når jeg synger den samme sang for den, når den er født.

Tanker: Jeg tænker meget på hvordan Spirren mon ser ud, og hvor meget den ligner sine forældre. Jeg ryger ofte i drømmeland:-)
Jeg føler mig virkelig glad og tilfreds, og jeg er allerede så forelsket i det lille væsen, jeg bærer inde i min mave.

Gener: Har stadig dage med kvalme heldigvis stopper det som regel efter middagstid.
Forrige uge begyndte jeg at kaste op igen og være meget dårlig, men det er heldigvis stoppet igen.
Mine fødder hæver hurtigt, og jeg får ondt i dem, hvis ikke jeg husker at have dem op meget af tiden.

Træthed: Jeg er inde i en periode, hvor jeg er meget træt.
Jeg sover stadig de 10 timer om natten uden besvær og gerne et par lure i løbet af dagen.

Tiltag: Efter jeg begyndte at skrænte i forrige uge, blev jeg igen tanket op med drop på sygehuset, og nu vil de gerne, at jeg bliver det hver 2 uge fast. Det er vist meget godt, at det er fast.
Akkupunkturen var jeg egentlig stoppet med, men jordermoderen forslog mig at starte igen, når jeg stadigvæk har de dage med kvalme, så det starter jeg vel op med igen.

Indkøb: puslekommode.

14 comments:

Anonymous said...

Åh en dejlig mave. Får sgu da helt lyst til at røre. Får faktisk helt lyst til at mærke den specielle følelse af liv på den anden side af maven :o)

Amocca said...

tillykke med broen - og sikke en dejlig mave :D

GitteK said...

flot mavse!!!
tillykke med broen! -hvor er det dejligt! og med faste "optankninger" kan du bare læne dig tilbage og fortsætte med at nyde nyde den sidste smukke tid! indtil det for alvor går løs!

Må man gætte?
keg tror det er en dreng!

GitteK said...

keg keg keg...keg det er MIG hehe
ups!

Spirren said...

@Gitte: Jeg har også fra starten selv tænkt en dreng, men endnu en gang som var den 4, drømte jeg forleden at det var en pige!
Drømte du hvad det blev???

Hmn kender en der kan med et pendul, måeke prøver jeg det, bare for sjov og mest for at se, om det passer. det hun siger:-)

Monja said...

Hej M.S.

Hvor er det bare dejligt at høre at det går godt. Det er vildt at der kun er ca. 10 uger igen, ikk’?

Det er en fin mave du har. Jeg håber du nyder den rigtig meget.

Mit bud er altså at det bliver en pige, især med al den kvalme du har haft.

Knus Monja

Frøkenhat said...

Sikke et dejligt indlæg. Og sikke en fin mave. Har lige haft et målebånd fremme for at se, hvad jeg har i vente (føltes meget forbudt for mig). 107 centimeter - der er et stykke til endnu. Glæder mig!

Snowie said...

Thi-hi sikken fin mave, du har :o)

Tusind dejlige tanker fra mig

Anonymous said...

Hejsa!

Jeg var inde og blive scannet i sidste uge, da jeg var 28+4, der blev barnet vægt regnet ud til at være 1250g, så din lille Spirre er da pænt stor :-)

Mette said...

Flot mave!
Jeg pendulerede selv over min mave, da jeg var gravid med Amalie. Brugte en guldkæde med min vielsesring sat i, spurgte først uden at have pendulet over maven, hvad "tegnet" for ja, nej og ved ikke var - fik dem at vide og rog den så over maven og spurgte der - en pige viste udslaget - og det var det jo:)
Nogle tror ikke på det (pendulering) siger at det er ens hånd der gør udslaget - jeg kan bare sige at jeg bestemt ikke gjorde noget! Tror bestemt at der er mere imellem himmel og jord!

Spirren said...

@anonym: Velkommen til på siden:-)
Jo Spirren har det godt:-)
Igår da jeg blev 3D scannet, var jeg 29+1, og her vejede den 1425 g. Så det er en god jordermoder, jeg har.
Hende der scannede, skød fødselsvægten til 3500g.

Hvornår er du sat til?, vi må jo være omtrent lige langt henne.

Anonymous said...

Hvor dejligt at du endelig har det godt og nyder graviditeten.

Jeg havde under begge mine graviditeter en tydelig fornemmelse af, at det var en dreng - og begge gang fik jeg en sådan :)

Tillykke med den dejlige mave og fornemmelserne derindefra.

Anonymous said...

Hejsa!

Min termins dato er 3/9, men selv siger jeg 1/9, man ved vel bedst selv? ;-)

Jeg glæder mig godt nok til han kommer ud! Fødselsvægten har de ikke skudt på, men jeg bliver scannet hver 14 dag, fordi jeg før har haft svangerskabsforgiftning, og født en lille pige før tid.

VH Lone 30+1

Anonymous said...

Tænk som tiden dog går -iden længe står du jo med spirren i armene. Fin mave - jeg kommer helt til at savne min :-)

Knuser