Tuesday, November 22, 2005

Hvorfor ikke mig?

Jeg chattede med en af mine veninder igår. Hun kunne fortælle om, at det nu var lykkedes for dem at blive gravid med barn nummer to.
Dejligt sagde jeg, for det er klart dejligt for dem.

Men for mig som infertil, der har kæmpet i over to år og som har set på at vores venner eller familie i mellem tiden har ventet og født 12 børn, er det bare ikke dejligt.
Ydeligere ved jeg, at jeg når som helst kan blive indhentet igen, fordi jeg med sikkerhed ved, at to andre vennerpar også prøver med deres barn nummer to.
Så er der alle de andre om os, som vi kender men ikke har noget at gøre med, der også har fået et hav af børn og som oven i købet også venter sig.

Det er ikke retfærdigt, og selv om jeg ihærdigt prøver at forberede mig og adskille mig, så bliver jeg bare banket ned hver gang, andre fortæller mig om deres åndsvage graviditet.

Hvad er det, jeg ikke gør godt nok, og hvad skal jeg kunne før jeg bliver godkendt til at vente mig og til at lave min egen familie med D.D?

Jeg var så ked af det hele dagen. Alt synes at være nytteløst for mig. Jeg spiste ikke hele dagen havde ingen appetit.
Det eneste der fungerede for mig var at græde og have ondt af mig selv.

Det var hårdt for D.D, og han gjorde alt hvad han kunne for at trøste mig og tale med mig.
Han prøver at holde mit håb og mod oppe.

Han siger til mig, at dem som venter på noget i lang tid for noget godt ud af det.
Men så giv mig da for helvede snart noget godt, og sæt alle andre venners liv på standby, for nu må det være vores tur.

Måske er jeg bare den grimme ælling, der ikke skal have oplevelsen af at blive en familie med børn????
Måske har jeg vitterlig ikke gjort mig fortjent til det?

5 comments:

soesterlystig said...

Pjat!!! Selvfølgelig fortjener du det fandme da!! Der er ingen større mening med, at du ikke bliver gravid - du har bare været uheldig! Tænk lige på, at narkomaner og subsistensløse altså bliver gravide hver eneste dag... det er sgu ikke noget man gør sig fortjent til - det er ren biologi!
De små børn i Afrika fortjener jo heller ikke at sulte vel? Nej M. den må du længere ud på landet med:-)

Signe og Jan said...

Det har intet med fortjeneste at gøre. Det er bare iskolde og dødsyge, uretfærdige, biologiske tilfældigheder og omstændigheder. Men det kommer, det kommer, det kommer. Tro på det. Husk langt de fleste kan hjælpes idag. Sooner og later - one way or the other.

HBT said...

Kan SÅ godt følge dine tanker.

Men som Søs og Signe siger så har du og Mr. D fortjent det. Lige som vi andre det må vi tro på i denne svære tid.

Men jeg har tvivlet selv mange gange og det kommer jeg sikkert til igen. Sådan er dette cirkus vist bare.

Knus

Solsikke said...

Selvfølgelig har du fortjent det. Men jeg tror at tankerne om at fortjene eller ej dukker op en gang imellem - om vi så vil det eller ej - da vi alle bare gerne vil have en forklaring og afklaring.

Men prøv at giv dig selv plads til at være ked af det, så er jeg sikker på at du kommer op igen - ligesom du har gjort de andre 12 gange.

Livet er hårdt nogle gange men huske på at vi er mange der bekymrer os om dig, og også ville ønske de gravide langt langt væk med al deres lykke og fertilitet. Bah. Køkultur siger jeg bare!

Knus,
Solsikke

Anonymous said...

Det har jo intet med fortjeneste at gøre. Det er ren og skær tilfældigheder der afgør det. Jeg ved godt, at vi ikke kan lide at se på vores liv som en række af tilfældigheder, - det stider måske imod vores tro på Gud eller skæbnen. Men sagen er at sådan er det. Det er tilfældigt!

Du bliver nødt til at vente med tålmodighed på at dit nummer bliver trukket. For det bliver trukket på et eller andet tidspunkt - hold fast i det!