Thursday, August 04, 2005

ICSI #2

Igår tog vi en lang snak om næste forsøg.
Jeg fortalte D.D om mine følelser med det planlagte ICSIforsøg #2 med tilmelding i August.
At jeg slet ikke er i nærheden af at være klar til det, og at jeg har brug for pause på ubestemt tid.

D.D, min dejlige mand, sagde straks, at så ventede vi selvfølgelig bare.
Vi planlagde med vilje ikke, hvornår vi vil gå igang igen. Men lader i det hele taget bare tiden råde os.
Det eneste vi har i forhold til behandlingen er, at vi vil bruge andet forsøg i løbet af efteråret.

Det føles rigtig godt for mig, at det bare er en gang i efteråret. Det hjælper mig til at få det endnu mere på afstand.
Der er begyndt at komme en snært af glæde til vi igen skal i gang.

Der er en del i blogland, der går i gang eller er i gang med forsøg i denne tid.
Jeg har gået og ventet på, hvornår den her snødfølelse ville dukke op hos mig.
Men den bliver åbenbart væk, og jeg glæder mig i stedet.
Det giver mig en følelse af, at jeg/vi har truffet det rigtige valg med hensyn til at vente.

Jeg vil bruge ventetiden på at heppe på alle æggebasserne hos Jer andre og fryde mig over Jer, der har babyer i maven.

5 comments:

HBT said...

Dejligt du har fået ro nu hvor du ved at det er ok at i venter lidt endnu.

Det er jo vigtigt at man føler sig klar.

Jeg tror du ubevidst venter til lige det tidspunkt hvor det bare VIL lykkes ;-)

Knus

Freudika said...

Så er det jo så åbenlyst den helt rigtigt beslutning ... og dejlig mand du har - han reagerede nøjagtigt som min gjorde da jeg sagde til ham at jeg ikke var klar :-)

Amocca said...

dejligt at høre at du har gjort dig klart at det er bedst at vente lidt endnu...

jeg havde jo også en lang pause som du jo ved, og selvom noget af den var ufrivilligt - så var det i virkeligheden det bedste der kunne ske...

jeg tror det er sundt med lidt tid, så krop og sjæl kan finde jorden igen før du sætter dig op i rutchebanevognen for anden gang

Monja said...

Godt M.S. at I fik snakket om det. Jeg er sikker på at lysten og modet på endnu et ICSI forsøg nok skal komme på et tidspunkt, og så skal blogland nok være der til at bakke dig op :-)

Knus Monja

Mette said...

Kære MS

Det lyder til at være en fornuftig beslutning! Man skal ikke forseere noget førend tid er - og man skal sgu være med i dette "fetilitetshelvede" for at kunne rumme det! Dengang tilbage for snart lang tid siden, havde jeg også flere pauser - måtte bare have fri for hormoner og bivirkninger for en tid!

Knus Mette