Sunday, July 17, 2005

Omgivelserne kan stadig gøre noget ved mig !

Det sker dog ikke så tit mere, at jeg bliver berørt af andres maver eller kommentarer.
Men få få dage siden var jeg sammen med min gravide søster, og hun fortalte mig om børnenes køn. Jeg ved ikke hvorfor, men det var bare for hårdt. Måske fordi det blev mere virkeligt for mig, at hun rent faktisk skal være mor. Hun er 20 uger henne, og man kan se det ganske tydeligt nu.
Helt slemt blev det dog for mig, da hun fortalte mig, at hun få dage inden havde været inde og se på barnevogn og klapvogn og valgt dem. Det gjorde mig ked af det og irreteret på en gang. Jeg viste selvfølgelig kun et smil, men inden i mig kørte det rundt.
Jeg gentager konstant i mig selv, at vores tur også kommer en dag, men jeg har en periode, hvor jeg har meget svært ved at forlige mig med, at hun skal være mor i efteråret og til at leve et familieliv.

Samtidig har jeg også opdaget at svaret for den næste graviditetsblodprøve vil komme til at lægge MEGET tæt på hendes fødsel.

3 comments:

Monja said...

Åh ja (suk) søde M.S. Det er så hårdt, når nogen af dem der står en nærmest er gravide. Jeg har det i hvert fald ambivalent. På den ene side er man jo glad på deres vegne, men ens eget afsavn fordobles mange gange, når man hører på de lykkelige beretninger om graviditet. Jeg ved at min søsters eventuelle graviditet vil gøre mig både mere ked af det og mere glad end nogen andens. Det er dejligt at blive moster, men når man nu allerhelst ville være mor…
Jeg håber for dig at du er gravid inden din søster føder.

Knus Monja

Amocca said...

Ja, det er vist desværre en følelse vi alle kan nikke genkendende til... *suk*

Jeg har desværre ikke tid til at skrive noget som helst dybt eller interessant, men ser om jeg kan fange dig på msn engang i aften... skulle have været på arbejde nu ;o) så må hellere se at komme afsted

amocca

Anonymous said...

Kære MS.

Jeg havde det nøjagtigt lige så slemt da min søster var gravid. Og jeg havde den sorteste samvittighed over at jeg ikke kunne holde hendes graviditet ud. I dag, hvor jeg selv er gravid, ved jeg, at det ingen betydning havde for hende. Sagt med andre ord: Det er din søster og hendes mave der er hendes verden. Hvad andre mener, synes eller gør, er fuldstændigt ligegyldigt.

Du kan godt tillade sig at sige fra og passe på dig selv i denne situation. Gør det nu hvis det bliver for meget!

Kærlige tanker Rikke