Friday, July 22, 2005

At vente på ubestemt tid !

Jeg har igen fået min menstration, dog en uge forsinket.
Jeg nåede den sidste dag i den uge at tænke, måske er jeg gravid. Jeg nåede også at bruge meget af min energi på bekymringer om, at ICSIforsøget havde lavet kludder i min cyklus.
Den har ikke lavet så meget rod i den, men jeg har til gengæld haft MANGE smerter denne gang. Normalt plejer jeg at have ondt de første par timer, og så er det overstået. Det har gjort ondt, når jeg har bevæget mig, og jeg har det bedst ved bare at ligge ned eller sidde stille.
Der er også små klumper af gammelt blod i udflåden, det er også nyt.
Kan det alt sammen skyldes ICSIforsøget, har nogen af Jer oplevet ligende eller forskelle i Jeres cyklus efter et forsøg ????

Så er der det med følelserne. Jeg har tidlige skrevet om mit behov for en pause. Da jeg skrev det indlæg, var jeg ikke presset. Der var lang tid til tilmelding, og jeg havde stadig to menstrationer igen.

Da vi for et års tid siden startede udredning, kunne jeg ikke komme igang hurtigt nok. Jeg havde ingen erfaring i tørretumbleren - sådan opleves forsøget for mig at være i en tørretumbler, hvor du bliver kastet frem og tilbage, op og ned.
Men det har jeg nu.
Egentlig troede jeg, at den tidsbestemte pause var god nok.

Men det er som om, at alt har vendt sig for mig. Allerede nu begynder jeg at tænke, åh nej så skal jeg slides i næste gang, at jeg får min menstration. Der er ikke en anden menstration imellem mere.
Det gør mig urolig, bange og panisk. Jeg panikker rent faktisk i små korte øjeblikke. Jeg kan mærke mit åndredrag forandre sig i de små øjeblikke og jeg bliver varm og klam.
Jeg føler mig spærret inde, når jeg bare tænker på ordet tilmelding. Bagefter den tanke komme alle følelserne, jeg gennemgik i sidste forsøg, trillende forbi mig.

Jeg har allermest lyst til at smide det væk, bare langt væk ud af mit liv.
Når jeg herefter tænker pause på ubestemt tid, så for jeg det MEGET bedre, og det hele synes at fungere i mig igen.

Jeg ved, at jeg kan holde til næste forsøg. Jeg ved, at vi D.D og mig holder til det.
Men jeg ved ikke, hvornår, jeg bliver klar igen.
Det er som om, at jeg ikke har mig selv helt med. Tøretumbleren er hele tiden et skridt foran mig, og jeg halser bare forpustet bag efter den.
Lige nu tænker jeg kun, at jeg ikke vil byde mig selv sådan en tur til.

11 comments:

Mira said...

Nu er det godt IUI jeg har været igennem, men de to sidste mens efter IUI har været meget smertefulde. Ikke specielt rart, gad vide hvordan det kan være?

Amocca said...

som jeg også sagde på messenger, så var min første rigtige mens efter forsøget fuldstændig vanvittig og jeg besvimede af smerte...

med hensyn til pauserne. de er sq gode. man har brug for at psyken følger med og man bliver klar igen. De sidste 4 måneder har været gode for mig at vente - selvom jeg var nede over at jeg ikke kunne komme igang igen. Nu er jeg mentalt klar til endnu en tur i vridemaskinen

Amocca

Freudika said...

Jeg tror jeg kan følge dig i alt hvad du siger ... pause er godt - og lad vær med at gå igang før du er klar - for du skal nok blive det.
Jeg var ved at panikke over endnu en omgang hormoner da vi var færdige med vores forrige forsøg - men nu er jeg ved at være klar - rent mentalt - og min krop er også ved at komme sig - den sidste mens kom næsten på klokkeslet - det har ellers også været lidt ustabilt med den, siden sidste omgang hormoner (som altså var i februar måned)

Så giv tid - det skal nok vende så du føler dig klar til endnu en tur med hormonræs.

Anonymous said...

Jeg kan kun tilslutte mig de andres råd om at vente til du er klar. Jeg havde det som du har det nu, men var presset pga. aldergrænsen i det offentlige, og jeg kan absolut ikke anbefale at "køre på", når man egentlig ikke er klar.

Mht det fysiske - jeg har været gennem 4 ICSI forsøg, alle vidt forskellige oplevelser mht smerter, udflåd, cyklus efterflg. osv trods samme behandlingsprotokol, så man kan ikke altid regne med "hvordan det var sidst".....

Hvordan gik det forresten med tanken om at mødes?

Stine

HBT said...

Hvis du har det sådan m.s så synes jeg da næste i skal udskyde det - du skal jo først når du føler du er klar.

Jeg har det lige modsat jeg kan ikke komme i gang hurtigt nok ;-)

Kh Heidi

HBT said...

Hvis du har det sådan m.s så synes jeg da næste i skal udskyde det - du skal jo først når du føler du er klar.

Jeg har det lige modsat jeg kan ikke komme i gang hurtigt nok ;-)

Kh Heidi

HBT said...

Hvis du har det sådan m.s så synes jeg da næste i skal udskyde det - du skal jo først når du føler du er klar.

Jeg har det lige modsat jeg kan ikke komme i gang hurtigt nok ;-)

Kh Heidi

Spirren said...

Stine - lysten er der stadig hos mig og vist også hos andre :-) jeg tror bare lige, det er det med intiativet, der holder dt lidt hen.
Så udskyd jeg det også lidt til senere på året i mit eget hoved grundet sommerferien, og at nogen hele tiden er væk !

Anonymous said...

Det er mærkeligt så forskelligt vi alle har det ned at skulle i gang med en ny behandlingsrunde. Jeg er ekstremt utålmodig og vil gerne i gang igen hurtigst muligt. Hvis der ikke var en tvunget pause tror jeg, vi havde kørt forsøgene ud i et. Heldigvis er der tvunget pause, for jeg tror virkelig kroppen har brug for en pause. Og hvis du mentalt har brug for en længere pause, så er det du skal.
Og så tror jeg, det er ret almindelig at mens er anderledes efter hormonbehandling. Det var min i hvert fald også.

Knus Monja

HBT said...

Hmmmm gad vide hvorfor mit indlæg kom med 3 gange - det var ikke for at spamme ;-).

Anonymous said...

Mht at mødes - det var ikke for at lægge pres på, bare for at høre....
Jeg har selv haft lyst til at arrangere noget siden foråret, hvor jeg fandt dette forum, men det er ikke blevet til noget endnu, så jeg skal være den første til at forstå, at der kan være langt fra de gode tanker til skridtet videre....håber det lykkes en dag - for dig, mig eller en anden at tage initiativet.

Stine