Tuesday, May 03, 2005

1 scanning og nedregulering

Ja faktisk gik det ok eller nok godt idag.

Desværre var det ikke lægen fra tidligere, man følger ikke nødvendigvis den læge, der har opstartet dig. Øv for ham kunne jeg rigtig godt lide.
Med sig havde han en studerende, der skulle lære at scanne. Ok selvfølgelig skal han jo have mulighed for at lære det, men kender I tanken, find dig lige en anden at gøre det på !
Når men slimhinden var på 9 mm (tror jeg), og der var mange dvs. en 8-9 folikker i hver æggestok. Jeg ved ikke, om de hedder folikker endnu, jeg synes, han sagde, at de lå og var ved at vågne op.
Næste gang må jeg da hellere medbringe en diktafon :-)

Men jeg er startet på synarella næsespray 3 gange i døgnet.
Næste scanning vil være den 18 Maj.
Så tilbage er der jo bare at vente på menstration og huske næsesprayen.

Det er megt mærkeligt for mig at være gået igang. Det er underligt, jeg føler en mærkelig dårlig samvittighed over ikke at have fortalt fek.s vores familie om det. Ihvertfald om at vi nu er gået igang med en behandling.
Måske er jeg underlig !

Før i tiden tænkte jeg, når vi når til behandlingsdelen, så er jeg positiv, og så er det hele så meget nemmere.
Gù er det ej, jeg synes ikke, at det hele er meget nemmere nu. Jeg føler virkelig afmagt og angst for, at det ikke vil lykkedes i dette forsøg.
Vi har 20 % chance for at opnå en graviditet. Ja jeg ved, at det også kan være os, der er iblandt de 20 %, men jeg er bare så skide angst for, at vi ikke er.

Lige nu ville jeg bare ønske, at jeg kunne tænke 100 % positivt omkring det her forsøg, men inderst inde må jeg erkende, at jeg er så bange. Hvor længe vil jeg mon være det.
Vil jeg på noget tidspunkt turde tro på det også inderst inde.

Det slår mig, at følelser ikke bare er noget, man finder frem, selvom man virkelig prøver at grave de gode frem, men at det er en del af et meget kompliceret spil, hvor de mere end kun skal findes frem.

6 comments:

Amocca said...

Du er ikke alene min ven...

Jeg kan huske da vi lige skulle til at igang - og jeg havde hele tiden troet på (naiv som jeg var) at nu ville det hele blive bedre - og det gjorde det bare slet ikke... På en eller anden måde blev det næsten værre. For angsten var meget mere reel og virkelig der midt i forsøget end den havde været før vi startede...

Om du vil fortælle omgangskredsen hvad I har gang i eller ej - er jo op til dig. Jeg er glad for at vi gjorde det, for jeg blev en bitch af næsesprayen... så jeg er glad for at de vidste hvorfor jeg opførte mig sådan ;)

Krammer herfra
Amocca

PS. Altså jeg optog ikke nogen af de 20% så der er ekstra god plads til dig deri ;)

Anonymous said...

Jeg var også ved at dø af skræk den første gang.. og den anden... og vist nok også den tredje...Jeg troede aldrig at jeg ville holde til det, men her sidder jeg alligevel i dag.

Vær ekstra sød ved dig selv, sæt dig selv i første række - og husk at trække vejret!

Pøj, pøj

soesterlystig said...

Jeg tror måske, at jeg er lidt uden for normen her - for jeg slapppede virkeligt af da jeg endelig kom igang. Det var først anden gang, jeg virkelig blev nervøs... Men M. vi er her til at tale med, når det bliver svært. Hvis du er heldig gør hormonerne dig glad i låget (det gør de ved mig). Nu går det i hvert fald kun en vej - oh jeg hepper her fra.
Mange knus Søs

Mira said...

Det var godt det gik godt med skanningen!!!! Krydser for at resten af forløbet bliver nemt og smertefrit.
Jeg har virkelig også et problem med de "dårlige" sandsynligheder for at blive gravid. Det er bare noget skod at man kun har 3 forsøg. Det giver jo heller ingen meningen, det er da logik for burhøns. Hvis chancen kun er 20% i hvert forsøg er 3 altså ikke nok!!!

Knuser fra Mira

HBT said...

Hej

Dejligt at have en at følges med her i blogworld.

Håber at du undgår bivirkninger.

Krydser fingre for dig de næste mange uger.

Knus

GitteK said...

Dejligt at alt så fint ud!!!
Krydser for jer og glæder mig til at følge jer -havde slet ikke opdaget at du var kommet tilbage... DEJLIGT! ;o)