Thursday, January 31, 2008

Lægen vores "trofaste" ven

Ja faktisk har vi nået at være afsted til læge og lægevagt to gange, siden jeg sidst har opdateret herinde! Forige søndag hos venner og afsted til lægevagten om aftenen pga. troldens vejrtrækning. Det var asmatisk bronkitis, som han jo desværre har fået konstateret en gang før, og som Frøkenhat var inde på, at han kunne have. Tirsdag var han lidt varm, da vi puttede ham og igår har han haft omkring 40 i eber hele dagen. Så afsted til lægen, der kunne konstatere mellemørebetændelse endnu en gang. Jeg har opgivet at tælle alle de gange lillemanden har måtte på pencilin siden November. Jeg ved bare, at det er mange gange nu.

Jeg ved, at komælk er slimdannende, og derfor tilbyder vi ham nu soyamælk istedet for. Det har vi faktisk gjort siden lige efter jul. Måske derfor satte bakterien sig ikke på lungerne denne gang? Vi har kunne høre klar forskel på hans vejrtrækning, han hvæser og piver aldrig mere, som han ofte gjore tidligere.
Det næste skridt er en aftale med en biopat imorgen eftermiddag allered. Hun vil teste ham og se, om han muligvis mangler noget eks. vitaminer. Hun vil også tale kost med os.

Nattesøvnen er ok men langt fra god, det giver sig selv med så meget sygdom. Nogen gange føler jeg også, at vi/jeg overlever istedet for at leve i mit parforhold. S(e)x husker jeg snart ikke, hvad er og overskudet til at give lidt tilbage til den anden er meget lidt hos os begge. Det slider på forholdet og det mærkes i form af unødvendige dikustioner. Jeg savner spontaniteten og nærværet med min mand.
Jeg har planer om, en hotelovernatning med manden i Februar men barn bliver passet. Så håber jeg, vi begge vil kunne finde overskudet til hinanden, for det trænger vores ægteskab godt nok til.

1 comment:

Frøkenhat said...

Puh, det lyder drøjt hos jer for tiden. Håber det snart bliver forår, så både helbred og kærlighed kan få lidt solskin og varme...