Monday, August 20, 2007

Øh

Jeg har sagt ja til et kursusforløb over to dage på fyn, så det er med overnatning.
Først havde jeg helt ondt i maven over det, men omvendt er jeg altså begyndt at glæde mig en smule. Jeg mener fx. til at skulle spise mad i 1½ døgn, hvor jeg kan tygge maden så meget jeg lyster, uden at skulle skynde mig grundet en lille dreng. Altså så kan jeg jo også læse lidt, inden jeg går i seng, netop fordi jeg ikke er banketræt efter at have været på hele dagen. Jeg skal faktisk kun tænke på mig selv. Og alt sammen kan jeg jo netop godt glæde mig lidt over ik, for jeg ved jo, at trolden og hans far vil gennehygge sig herhjemme som altid imens:-)
Men for pokker det kræver øvelse ikke at have dårlig samvittighed over at tænke og glæde sig over at skulle have lidt tid for sig selv.

6 comments:

Frøkenhat said...

Ja, det kræver øvelse at slippe den dårlige samvittighed, når man nogle få gange lader sine egne behov kommer først. Men i virkeligheden er det jo også til gavn for Trolden. Han får formentlig en gladere mor, som har flere kræfter til at være der for ham.
God fornøjelse med kurset!

Anonymous said...

Uha, jeg har ikke været væk natten over fra ungerne endnu. Der var da et par konferencer hen over sommeren, men jeg takkede pænt nej tak. Jeg kan godt forstå dine underlige fornemmelser, også det med at glæde sig. Det er dejligt engang imellem at være uden barn/børn. Jeg venter da også på en anledning til at skulle overnatte hjemmefra, men det bliver forhåbentlig med manden. Men DK, en overnatning og manden hjemme hos trolden er vel optimalt denne første gang.

Knus Monja

Solsikke said...

Uha, det er både fantastisk og frygteligt med sådan nogle kurser.

Jeg har jo efterhånden været væk fra Junior en del nætter (ravnemor!) og der bliver vist lidt flere nætter i september pga arbejdet.

Nyd det, og nyd savnet så godt det lader sig gøre. Og lad være med at have den dårlige samvittighed. Den hjælper ingen steder.

Held og lykke. Håber at det går fint med dig (jeg er sikker på at Trolden og Faren klarer sig glimragende!).

Knus,
Solsikke - som da vildt gerne vil have besøg af dig eller hele familien Spirre en dag snart!

Mette said...

Da jeg var væk i maj (én nat) nød jeg bare at SOVE en hel nat. Ikke at blive vækket - wunderbar!!!
Der var et blad med - men jeg orkede det ikke, lå og så tv - vågnede op noget senere og slukkede for det og sov videre...

Anonymous said...

Ok skatter, nu siger du dårlig samvittighed... men det er altså i høj grad et spørgsmål om ligestlling - vi kvinder fødes ind i nogle forventninger, som ingen og jeg mener INGEN har til mænd... DIN mand er sikkert tit blevet fremhævet og du har hørt devisen "hvor MÅ du have en GOD mand"... Men STOP og tænk: Hvad hvis det var omvendt? Hvad hvis det var MANDEN, der var på kursus? Ville den dårlige samvittighed så også være "naturlig"? Ja ikke at den ikk må være der, men tænk over det allesammen ... :-) Stina, lejlighedsvis rødstrømpe :-)

Amor said...

Prøv lige at tænke på al den hyggelige mandehørm de får når de skal være alene hjemme!

Herhjemme nyder tøsen ihvertfald at have den ene heeelt for sig selv, og så især fordi hun så kan få den andens plads i dobbeltsengen!

Ha´endelig ikke dårlig samvittighed!
-det er kun dig selv det går ud over!

Mys!
og rigtig rigtig god tur!